حكم پرونده مرگ فوتبالیست های یزدی در گرجستان صادر شد

حكم پرونده مرگ فوتبالیست های یزدی در گرجستان صادر شد سنج نیوز: رئیس كل دادگستری استان یزد از صدور حكم دادگاه بدوی پرونده مرگ فوتبالیست های یزدی در گرجستان آگاهی داد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از قوه قضاییه، غلامعلی دهشیری در این زمینه اظهار نمود: در سوژه رسیدگی به پرونده فوت دانش آموزان فوتبالیست یزدی در كشور گرجستان و شكایت اولیای دم از متهمین این پرونده، بعد از تحقیق و بررسی در دادسرا و صدور كیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۷ جزایی ارجاع شد كه با بررسی دقیق ابعاد این ماجرا و مداقه در شرایط شكل گیری این حادثه با تاكید بر كسب شهادت شهود، اقاریر متهمین و ستاندن نظریات كارشناسی، رأی صادر شد.
رئیس كل دادگستری استان یزد اظهار داشت: مدیر باشگاه ورزشی به سبب اعزام ۱۲ نفر از نوجوانان عضو باشگاه به خارج از كشور بدون همراهی مربی و یا مسئولی كه بتواند از نوجوانان مراقبت نماید و از رفتار و مسائل در رابطه با آنان آگاه باشد به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شد.
دهشیری، میزان قصور مؤسس باشگاه را ۲۰ درصد اعلام و اظهار نمود: مؤسس باشگاه به لحاظ عدم نظارت كافی بر عملكرد و نحوه فعالیت مدیریت باشگاه و افراد زیر مجموعه و تحت پوشش خود و همین طور به كارگیری تفویض اختیار كامل باشگاه به فردی كه قانونا صلاحیت و رسمیت نداشته است ۲۰ درصد مقصر شناخته شده است.
وی اشاره كرد: نفر سوم از متهمان این پرونده كه ۳۰ درصد مقصر شناخته شده است، همان فردی است كه مسئولیت نقل و انتقال نوجوانان به كشور گرجستان را را بر عهده داشته است و با انتقال آنها خصوصاً در محدوده ساحلی و دریاچه و همین طور اجازه ورود آنها به داخل دریاچه در محلی نا ایمن و عدم حضور نجات غریق سبب غرق شدن دو تن از آنان شده است.
وی، اظهار داشت: مدیر باشگاه از جنبه خصوصی جرم، به پرداخت ۵۰ درصد دیه كامل دو مرد مسلمان، مؤسس باشگاه به پرداخت ۲۰ درصد دیه كامل دو مرد مسلمان و فرد همراهی كننده نیز به پرداخت ۳۰ درصد دیه كامل دو مرد مسلمان محكوم گردیدند.
رئیس كل دادگستری استان یزد تصریح كرد: علاوه بر دیه ذكر شده، مجرمین این حادثه باید یك سوم دیه كامل فوت در ماه حرام را نیز بپردازند.
دهشیری در مورد جنبه عمومی بزه ارتكابی متهمین، گفت: ۱۸ ماه حبس تعزیری برای مدیر باشگاه، ۱۲ ماه حبس تعزیری برای مؤسس باشگاه و ۱۴ ماه حبس تعزیری برای فرد همراه تیم در كشور گرجستان، محكومیت صادر گردیده است.
وی اشاره كرد: رأی صادر شده غیر قطعی و قابل تجدید نظر خواهی در محاكم تجدید نظر استان است.
بر اساس این گزارش، مرداد ماه سال قبل یك باشگاه آموزش فوتبال مبادرت به اعزام نوجوانان تحت تعلیم خود به كشور گرجستان كرد كه در این سفر، دو نوجوان ۱۳ ساله همراه كاروان به دنبال یك حادثه ناگوار در دریاچه ای در كشور گرجستان غرق شدند. انجام تشریفات بین المللی و اعزام تیم كارشناسی به كشور گرجستان و بعضی از دیگر مسائل قانونی موجب شد تا روند صدور رأی با عنایت به اهمیت سوژه بیشتر از یك سال به درازا بیانجامد.




منبع:

1398/08/08
15:06:37
5.0 / 5
4433
تگهای خبر: آموزش , دریا , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز