ویروس كوچك در پروژه ای بزرگ چگونه آمدنیوز را زنده می كنند؟

ویروس كوچك در پروژه ای بزرگ چگونه آمدنیوز را زنده می كنند؟ به گزارش سنج نیوز پروژه برخورد با شبكه ضدامنیتی آمدنیوز اجرا و خبری می شود و بعد از آن، افرادی اهمیت و تاثیرگذاری آنرا كاسته و به پروژه ای فردی و تقابل گرای داخلی تبدیل می كنند.


از این پروژه ناروایتی می سازند و انگشت اشاره را به سمت این و آن نشانه می گیرند تا در گام ابتدا آنرا به نام خود جعل و سپس منافع این رخداد را برای مقابله ها و نفرت های كودكانهٔ سیاسی مصرف و از خود افترا زدایی كنند. اینگونه است كه میدان خبر ملی به میدان خبر شخصی تبدیل می شود. این نوع برخورد، ویروسی است كه پروژه های ملی را به پروژه های شخصی تقلیل می دهد و برای نظام سیاسی صدمه زا و ویرانگر می شود.
ناقلان این ویروس بر مبنای مهندسی معكوس تلاش می كنند سرمایه های ذی قیمت را نازل و در حد و اندازه های خرده جریان ها و افراد جلوه دهند و اثر بخشی این پروژه ها را كاهش داده و مانعی شوند برای منافع ملی و فراگیر. از جانب دیگر این مهندسیِ معكوسِ تقلیل گرا ناهماهنگ، اختلال آفرین و ابتر است؛ چونكه بر مبنای موازنه نهادهای مملكتی و برآمده از خرد حكمرانی طراحی نمی گردد و عقل شخصی، سطحی و كوتاه نگر كه معمولا از دانش و تجربه راهبردی و كلان نگر بی بهره است، آنرا آفریده.
ناقلان این ویروس، بعد از اجرای پروژه موفق برخورد با شبكهٔ ضدامنیتی آمدنیوز به میدان آمدند؛ خویش را خرسند از این اتفاق به نمایش گذاشتند اما ارزش و ظرفیت چنین پروژه ای را به رقابت های كوتاه مدت سیاسی تقلیل دادند و در فرایند سم زدایی از جامعه و نظام اختلال ایجاد كردند.
این اختلال اعصاب جامعه را درگیر كرده و به نتیجه بخشی آن در جهت آرامش روانی جامعه و نظام صدمه زده است و آنچه میوهٔ همان شبكه ضدامنیتی بوده را باردیگر بازنشر كرده. چونكه هدف پروژه انهدام شبكه آمدنیوز، مقابله با استراتژی این جنگ روانی بود؛ یعنی مرگ آن شبكه برای بازگشت امید به جامعه و تعامل سازنده در نظام سیاسی و مقابله با شكاف آفرینی میان ملت و حاكمیت و پیشگیری از رشد دروغ گویی و جعل خبری. این ویروس دقیقاً این هدف را به عكس خود تبدیل و باردیگر فضای پیش از جراحی این غده سرطانی را بازسازی كرده.
با عنایت به این وضعیت، لازم است بعد از اجرای چنین پروژه های ملی، پروژه كمكی و صیانتی اجرا شود و از ورود هرگونه ویروس به این پروژه جلوگیری كند. * روزنامه نگار
* انتشار یافته در روزنامه ایران؛ یكم آبان ۹۸

1398/08/02
00:47:10
5.0 / 5
4539
تگهای خبر: ایران , روزنامه , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز