رونمایی از ۵ دستاورد نظامی ارتش، از خودروی رویین تن تا سامانه هدایت موشك نقطه زن لبیك ۱ بعلاوه تصاویر

رونمایی از ۵ دستاورد نظامی ارتش، از خودروی رویین تن تا سامانه هدایت موشك نقطه زن لبیك ۱ بعلاوه تصاویر به گزارش سنج نیوز دستاوردهای جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودكفایی نیروی زمینی ارتش در حوزه رزم زمینی با حضور جانشین فرمانده كل ارتش رونمایی شدند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، آخرین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در حوزه رزم زمینی بامداد امروز با حضور امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده كل ارتش و امیر سرتیپ «كیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، در سازمان تحقیقات و جهاد خودكفایی نیروی زمینی ارتش رونمایی و به یكان های بهره بردار تحویل داده شدند. بنا بر این گزارش، از میان این دستاورد دو محصول جدید در حوزه خودرویی و رباتیك است كه برای اولین بار رونمایی می شود و دیگر تجهیزات تحویل سازمان ها و یكان های بهره بردار شدند. خودروی رویین تن نیروی زمینی ارتش برپایه این گزارش، خودروی رویین تن نیروی زمینی ارتش كه یك خودروی سبك تاكتیكی ضدگلوله است در مقابل گلوله های هسته فولادی مقاومت دارد. بكارگیری فناوری های نوظهور و بدیع، رعایت الزامات الگوی ستاد كل نیروهای مسلح و استانداردهای دفاعی ایران، قدرت و تحرك بالا و توان به وزن عالی و همینطور حفظ جان خدمه و نفرات سرنشین در مقابله با تهدیدات میدان نبرد و عملیات تروریستی همچون خصوصیت های خودروی رویین تن نیروی زمینی ارتش است.


همینطور این خودرو قابلیت نبرد در اراضی ذوعارضه و سخت را دارا است. ربات هوشمند شبكه محور (حیدر ۱) این ربات كه دارای شش چرخ فعال ۶ در ۶ است، قابلیت های حمل بار، چرخش ۳۶۰ درجه و تشخیص موانع عبوری را داراست. بر روی این ربات تیربار نصب شده و قابلیت هدفگیری و شلیك خودكار به سمت اهداف را دارد. پهپاد دست پرتاب فرپاد مأموریت این پهپاد، شناسایی و مراقبت به منظور تجهیز گروهان های اطلاعات رزمی تیپ های متحرك هجومی و واكنش سریع است. پهپاد فرپاد مجهز به سامانه خلبان خودكار، ایستگاه زمینی قابل حمل و تصویربرداری به صورت شبانه روزی است. این پهپاد به مرحله تولید انبوه رسیده و در اختیار یگان های نیروی زمینی ارتش قرار دارد. سامانه اخلالگرهای گنبدی و جهتی انواع مولتی روتورهای جاسوسی و مهاجم این سامانه قابلیت نصب روی خودرو و استقرار ثابت و همینطور كشف اهداف به صورت تصویری را دارد. سامانه هدایت و كنترل موشك نقطه زن لبیك ۱ نیروی زمینی ارتش این سامانه هدایتگر انواع موشك های ضد زره است. انجام تست های آزمایشگاهی، مونتاژ نهایی سیستم جهت تست میدانی، و همینطور انجام تست های میدانی و عملیاتی همچون اقدامات انجام شده بر روی این سامانه است. ۲۱۷۲۱۵

1398/07/11
11:58:20
5.0 / 5
4523
تگهای خبر: آنلاین , استاندارد , ایران , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز