ادعای دبیركل اتحادیه عرب مقابل ایران

ادعای دبیركل اتحادیه عرب مقابل ایران سنج نیوز: دبیركل اتحادیه عرب با طرح ادعاهای بی اساس مقابل جمهوری اسلامی ایران ادعا كرد كه ایران در سال 2006 میلادی حزب الله لبنان را به جنگ با اسرائیل واداشت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیركل اتحادیه عرب در گفت و گو با الشرق الاوسط ضمن طرح ادعاهای بی اساس مقابل جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بحران سوریه به مساله حمله انصارالله یمن به آرامكو پرداخت و با بیان این كه باید با رفتارهای ایران در منطقه مقابله شود، اظهار داشت كه من نمی گویم ایران موشك و پهپاد به سمت عربستان پرتاب كرد بلكه منتظر تحقیقات خواهم ماند و ادعا نمود كه داده ها نشان داده است این سلاح ها در ایران ساخته شده است و اضافه كرد: اینكه چه كسی آنها را شلسیك كرد و از كجا شلیك شدند را كارشناسان مربوطه تشخیص خواهند داد و من مطمئن هستم كه به نتیجه نهایی در ارتباط با این مساله خواهیم رسید.
وی با بیان این كه ایران به دنبال صادر كردن انقلاب اسلامی به كشورهای دیگر است، ادعا كرد: من از چیز هایی كه می گویم مطمئن هستم و پس از ده سال براین اتفاقات تاكید می كنم كه ایران حزب الله لبنان را در سال 2006 میلادی به جنگ با اسرائیل واداشت و این پیامی از ایران به اسرائیل بود. درگیری های حماس با اسرائیل در سال های 2008 و 2009 میلادی نیز با حمایت و تشویق ایران انجام شد؛ این مساله مثل روز برای من روشن است.
ابوالغیط ضمن متهم كردن ایران به دخالت در امور داخلی كشورهای عربی و ضرورت مقابله با این دخالت ها به كمیته چهارجانبه عربی اشاره نمود و اظهار داشت: این كمیته كه متشكل از مصر، بحرین، امارات و عربستان است هر شش ماه یك دفعه جلسه برگزار می نماید و در ارتباط با دخالت های ایران در منطقه تبادل نظر می كنند.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، این ادعاها درحالی مطرح می شود كه جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران های عربی تلاش فراوانی كرده است.





منبع:

1398/07/09
14:20:26
5.0 / 5
4454
تگهای خبر: ایران , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز