برای خرید كولر گازی، به چه نكاتی باید توجه كنیم؟

برای خرید كولر گازی، به چه نكاتی باید توجه كنیم؟ سنج نیوز: كولر گازی یا اسپلیت یكی از پركاربردترین تجهیزات تاسیساتی در جامعه امروز شمرده می شود. در تابستان ها، نیاز به یك نسیم خنك با طراوت كه در فضا بچرخد، برای همه افراد به شدت احساس می شود. سیستم های تهویه مطبوع یك هدف حیاتی را دنبال می كنند و آن هم تنظیم دمای محیط بر طبق تمایل كاربر است. حتما می دانید كه انواع مختلفی از سیستم های تهویه مطبوع وجود دارند كه این تنوع می تواند انتخاب را برای شما سخت كند. اما با در اختیار داشتن راهنمای خرید كولر گازی، می توانید این انتخاب را به راحتی انجام داده و خرید بهتری داشته باشید.



اطلاعاتی كه هنگام خرید درباره كولر گازی باید بدانید
برای آنكه بتوانید بهترین انتخاب و خرید كولر گازی را تجربه نمایید، می بایست از اطلاعاتی آگاهی داشته باشید، چونكه با دانستن آن هاست كه می توانید دقیقا همان دستگاهی را خریداری نمایید كه مورد نیاز و باب میل شما است. اما این اطلاعات كدامند؟

ابعاد و متراژ محل مورد نظر
یكی از مهم ترین مولفه هایی كه هنگام خرید كولر گازی باید به آن توجه نمایید، ابعاد و متراژ محل مورد نظر است. هرچه متراژ خانه و اتاقی بزرگتر باشد، به دستگاه قدرتمندتری برای خنك كردن فضا نیاز دارید. بعنوان مثال هیچ گاه نمی توانید یك فضای بزرگ 80 متری را با یك كولر گازی پرتابل كوچك خنك نمایید و برعكس، برای خنك سازی یك فضای كوچك، یك كولر گازی با قدرت بالا چندان به كارتان نخواهد آمد.

ظرفیت سرمایش و BTU كولر گازی و اسپلیت
به بیان ساده، BTU همان میزان سرمایش یك كولر گازی است، بدان مدلول كه این سیستم سرمایشی تا چه مقدار می تواند از محیط گرما بگیرد و دمای یك اتاق معمولی را بعد از یك ساعت كار كردن، كم كند. پس در نتیجه باید بگوییم كه ظرفیت سرمایش كولر گازی نیز همچون مولفه های مهمی است كه باید حین خرید كولر گازی و اسپلیت بدان توجه ویژه ای نمایید.

برچسب انرژی كولر گازی
هیچ كس دوست ندارد هزینه های زیاد قبض برق را قربانی هوای خنكی كه از كولر گازی خارج می شود، كند. بنا بر این باید هنگام خرید كولر گازی، به برچسب انرژی مندرج روی سیستم توجه نمایید. ضمنا لازم است تا تك فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی كولر گازی را نیز مورد بررسی قرار دهید.

پنل كولر گازی اسپلیت
مسلما شما دوست دارید سیستم خریداری شده، ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد، بنا بر این باید به پنل به كار گرفته شده در كولر گازی خود نیز توجه كنید. خوشبختانه طراحی های مختلفی برای انواع كولر گازی و اسپلیت در نظر گرفته شده است كه حتما یكی از آنها نظر شما را به خود جلب می كند.
كمپرسور كولر گازی
درون بخش بیرونی انواع كولرهای گازی از كمپرسورهای مختلفی مانند كمپرسور پیستونی، كمپرسور روتاری و كمپرسور اسكرول استفاده می شود. كمپرسورهای پیستونی، همانطور كه از نام آنها پیداست، از پیستونی كه داخل سیلندر قرار گرفته، برای فشرده كردن گاز مبرد بهره برده و اغلب سر و صدای زیادی تولید می كنند. مكانیزم كمپرسورهای روتاری، چرخشی است، مصرف بهینه دارند و صدای كمتری تولید می كنند. و اما در آخر كمپرسورهای اسكرول قرار دارند كه حركت حلزونی شكل دو مارپیچ داخلی، سبب فشرده شدن گاز می شود و در بین سایر كمپرسورها، عملكرد بهتری را از خود نشان داده است. اما لازم به ذكر است كه این نوع كمپرسور در كولرهای گازی به ندرت استفاده می شود و امروزه شاهد قرارگیری كمپرسورهای روتاری در بیشتر كولرهای گازی و اسپلیت ها هستیم.

اینورتردار یا معمولی
باید بدانید كه كولرهای گازی اینورتردار نسبت به كولرهای گازی معمولی گران ترند، اما می توانند سبب كاهش هزینه های برقی مصرفی شوند. از طرفی كولرهای گازی اینورتردار، به جهت توانایی در حفظ تعادل دمای محیط، می توانند در مصرف انرژی بسیار تاثیر گذار باشند. از طرف دیگر خوب است بدانید كه كولرهای گازی اینورتردار، سرعت سردسازی بالاتری نسبت به كولرهای گازی معمولی دارند و صدای كمتری تولید می كنند، چونكه مرتب و بطور مستمر، روشن و خاموش نمی شوند.

كیفیت كالا و گارانتی
هر كولر گازی، كولر گازی نمی شود! در واقع شما نمی توانید از یك كولر گازی غیر اصل و تقلبی، توقع عملكرد قابل قبولی را داشته باشید. مسلما كولرهای گازی تقلبی آن چنان كه باید و شاید هوا را خنك نمی كنند و از سویی هم به سرعت رو به زوال می روند. پس بهتر است كولرهای گازی اصلی و اورجینال و با گارانتی معتبر تهیه نمایید. به این منظور شما می توانید به صفحه خرید كولر گازی در وب سایت دماتجهیز بازگشت نمایید و كولرهای گازی اصل را انتخاب و خریداری كنید.
سخن آخر
شما عزیزان با مراجعه به وب سایت دماتجهیز میتوانید انواع تجهیزات سرمایش همچون انواع كولر گازی را بصورت اینترنتی، با امكان ارسال سریع، 7 روز ضمانت بازگشت كالا، تضمین بهترین قیمت، تضمین اصالت و گارانتی كالا، و با استفاده از شرایط فروش اقساطی خریداری نمائید.
خریداران می توانند به راحتی بدون داشتن ضامن و دسته چك، از امكان خرید اقساطی كلیه كالاهای ارائه شده در سایت استفاده نمایند. در دماتجهیز برای خرید محصولات مورد نیازتان، نیازی به پیش پرداخت، ارائه گواهی كسر از حقوق و یا چك كارمندی ندارید، اگر نتیجه اعتبار سنجی شما مثبت باشد، می توانید كالای خودرا به صورت اقساط خریداری نمایید.
اگر سوالی دارید؟ به صفحه فروش اقساطی دماتجهیز بازگشت نمایید و پاسخ تمام سوالات خودرا بیابید.



منبع:

1398/06/24
20:52:12
5.0 / 5
4913
تگهای خبر: اینترنت , خرید , دستگاه , ضمانت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز