عارف:

نمی خواستیم قد فراكسیون امید را بلند نشان دهیم

نمی خواستیم قد فراكسیون امید را بلند نشان دهیم سنج نیوز: محمدرضا عارف اظهار داشت: در مواردی كه مساله سیاسی و امنیتی می شد ما(فراكسیون امید) گزارش هایی عرضه می كردیم. اما هم اكنون اواخر كار است و من احساس می كنم بچه های فراكسیون امید انصافا بیش از اندازه مظلوم واقع شده اند



فائزه عباسی: از خرداد ۹۵ كه رسما اعضای فهرست امید ساكن ساختمان هرمی میدان بهارستان شدند تا امروز نه خبری از جلسه ای با احزاب اصلاح طلب در بین بود نه كسی صحبتی از گزارش به میان آورد اما پس از گذشت سه سال و نیم و از انتخابات ۹۴ درست ۶ ماه مانده به انتخابات مجلس یازدهم خبرهایی از جلسه اعضای فراكسیون امید با مجمع روحانیون مبارز اعلام شد، جلسه ای كه شبیه به یك گزارش كار بود. موضوعی كه محمدرضا عارف رئیس فراكسیون امید به خبرانلاین می گوید: ما در سال آخر احساس كردیم كه لازم است یك گزارش كار عرضه نماییم و این جلسه برگزار گردید.
او همچنین درباره نتیجه پایش عملكرد نمایندگان هم گفت این مورد فقط درباره نمایندگان نیست و مقرر است درباره اعضای شوراهای شهر هم اجرا شود. آنچه در ادامه می خوانید مشروح این گفت و گو است:
*****
آقای عارف! فراكسیون امید جلسه ای با مجمع روحانیون مبارز داشت، این جلسه به چه منظوری تشكیل شده بود و تحلیل خودتان از نتیجه آن چه بود؟
جمع بندی ما این بود كه باید یك گزارش كاری بدهیم و در عین حال تعامل مان را با نهادهای راهبردی جریان اصلاحات و همینطور احزاب اصلاح طلب داشته باشیم كه اولین نشست از این نوع را با مجمع روحانیون مبارز برگزار كردیم. البته كمیته سیاسی فراكسیون امید جلساتی را با نهادهای اصلاح طلبی و نهادهای حاكمیتی داشته است. اما این اولین نشست ای بود كه تلاش شد هم دیدگاه هایمان را نسبت به مسائل روز و هم عملكرد فراكسیون را مشخص نماییم كه جلسه خوبی بود و انشاالله این نوع جلسات را ادامه دهیم.
فكر نمی كنید برای جلسه گذاشتن دیر شده است شما از روزی كه وارد مجلس شدید تا امروز نزدیك به ۳ سال و نیم فرصت داشتید این جلسات را برگزار كنید اما تا سال آخر و چند ماه مانده به انتخابات عقب انداخته می شود.
ببینید ما این تجربه را در دولت خاتمی داشتیم كه اگر برگردیم به آن دوران آثارش را می بینیم. نظر شخصی من این است كه ما باید كاری نماییم كه مردم اثر آنرا ببینند نه وعده بدهیم و ناموفق باشیم كه البته این هم خودش راهبردی است و خیلی ها این وعده ها را بیان می كردند. در دولت دوم آقای خاتمی هم بخصوص دو سال اول خیلی مورد نقد قرار می گرفتیم كه خوشبختانه امروز كه شاخص ها را بررسی می كنید می بینید واقعا دولت اصلاحات به خصوص در دولت دوم برجسته است. این رویكرد را در فراكسیون امید هم داشتیم. به این معنا كه اولا رفتارمان بگونه ای باشد كه تعامل و همكاری با فراكسیون های دیگر داشته باشیم و نخواستیم هر كاری كه انجام می شود بگوییم ما انجام دادیم یا در نتیجه عملكرد ما و مجلس بود بنابراین كمتر گزارش كار می دادیم مگر در مواردی كه لازم و ضروری بود.

چه مواقعی مجبور می شدید گزارش كار بدهید؟
در مواردی كه مساله سیاسی و امنیتی می شد ما گزارش هایی عرضه می كردیم. اما هم اكنون اواخر كار است و من احساس می كنم اعضای فراكسیون امید انصافا بیش از اندازه مظلوم واقع شده اند.
فكر نمی كنید اگر به قول خودتان این تعامل و ارزیابی به جای آنكه سال آخر انجام بشود از همان سال اول صورت می گرفت این اتفاقات رخ نمی داد شاید هم كسی مظلوم واقع نمی شد
ما از همان سال اول تعامل داشتیم. شما ببینید یك سال به فراكسیون امید حمله شد ولی دیدید كه مردم در تهران چه كردند. یعنی مردم می دانند چه كارهایی انجام می شود. ما تلاشمان این بود كه اخلاق و رفتار را مبنا قرار دهیم و بر این اساس خرد جمعی، حركت جمعی و مجلس را ارتقا دهیم؛ ما نمی خواستیم قد فراكسیون امید را بلندتر نشان دهیم. بنابراین هر كاری كه در فراكسیون امید انجام می شد لازم بود با دیگر فراكسیون ها هم هماهنگ و تعامل نماییم. شما كافی است به طرح هایی كه طراح آنها بچه های امید بودند نگاه كنید تا ببینید از امضای دوم الی سوم این امضای نمایندگان از فراكسیون های دیگر است كه پای آن طرح ثبت شده است.
این مبحث پایش نمایندگان مقرر است چگونه انجام شود؟
این پایش فقط پایش نمایندگان نیست. ماجرا از این مقرر است كه شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بعنوان یك نهاد اجماعی صلاح طلبان است فقط برای یك رویكرد سیاسی انتخابات نیست بلكه باید ارزیابی هم داشته باشد. ما در این راه فعلا از نمایندگان مجلس شروع كردیم اما در ادامه به سراغ اعضای شوراهای شهر در كلان شهرها هم می شود و آنها را هم مورد ارزیابی قرار می دهیم.
۲۷۲۱۶

1398/06/13
20:06:50
5.0 / 5
4621
تگهای خبر: اصلاح طلبان , ساخت , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز