یك روزنامه مصری: ایران صیدی است كه ترامپ به دنبال شكار آن است

یك روزنامه مصری: ایران صیدی است كه ترامپ به دنبال شكار آن است سنج نیوز: روزنامه مصری «الوفد» نوشت: شادی ترامپ در مورد حوادث اخیر ایران شگفت آور هم نیست، زیرا ایران در راهبرد جدید امنیت ملی آمریكا اعلامی از جانب ترامپ جایگاه ویژه و خصمانه ای دارد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، روزنامه الوفد در مقاله ای به قلم خانم «سناء السعید» با عنوان «ایران و چنگال طاغوت» با اشاره به شادی فراوان «ترامپ اختاپوس» از تظاهرات ایران و به كارگیری همه توان خود برای ترساندن مخالفان خود و سوار شدن برروی موج تهدیدات خصمانه و اتخاذ تصمیمات گستاخانه نوشت: ترامپ از زمان ورودش به كاخ سفید در كمین ایران نشسته است، بارها به توافق اتمی تاخته و از آن انتقاد كرده و اظهارات آتش افروزانه و آشوب گرانه ای را با استفاده از ابزارهای تحریك آمیزی ابراز داشته است كه آن را بعنوان «سلاح مرگبار» توصیف می كند، سلاحی كه كارآمدی آن در كشورهای عربی در خلال بهار جهنم عربی اثبات شده است.
این روزنامه مصری ادامه داد: شادی ترامپ در مورد حوادث ایران شگفت آور هم نیست، زیرا ایران در راهبرد جدید امنیت ملی آمریكا اعلامی از جانب ترامپ جایگاه ویژه و خصمانه ای دارد. تظاهرات ایران برای بسیاری شگفت آور بود و هیچ كس شبیه بهار عربی در مصر و سوریه و عراق و یمن و لیبی آن را پیش بینی نمی كرد. آمریكا هم در این میان درصدد است كه به بهانه پشتیبانی از دموكراسی و حقوق بشر ایران، ایران را به كشورهای عربی ملحق سازد، انقلاب های بهار عربی كه بر عكس باعث كاهش سطح حقوق بشر و دموكراسی شد.
سناء السعید در ادامه مقاله خود خاطرنشان كرد: الگوی تظاهرات در بعضی كشورهای عربی با نفوذ مزدوران مواجب بگیر و گروه های مسلح با هدف تولید ناامنی و بی ثباتی و تبدیل صحنه كشورها به عرصه جنگ داخلی بود. ایران صیدی است كه آمریكا با تحریكات داخلی علیه نظام حاكم، به دنبال شكار آن است، آن هم وقتی كه ترامپ دید كه انقلاب های عربی به نتیجه مورد نظرش رسیده و كشورها به عرصه درگیری دلخواه آمریكا و اسرائیل تبدیل شدند. گزارش شبكه دهم تلویزیون اسرائیل همزمان با تظاهرات ایران در مورد امضای یادداشت تفاهم دوجانبه آمریكا و اسرائیل برای مقابله با ایران موید قطعی این مساله است، طرح همكاری مشترك راهبردی مورد توافق دو طرف كه دو هفته پیش از آن با حضور رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل و همتای آمریكایی اش و مسئولان دستگاه های اطلاعاتی دو كشور امضاء شد تا تفاهم مشترك بین دو طرف برای تحرك دیپلماتیك و سری برای مقابله با اهداف ایران شكل بگیرد.
این روز نامه در ادامه تصریح كرد: در نتیجه مسائل مورد اشاره، وقوع تظاهرات در ایران در خلاء صورت نگرفت. نیروهای دشمن و در راس آن اسرائیل و آمریكا و انگلیس آرامش و خیر برای جهان عرب و اسلام نمی خواهند و همواره علیه ملت ها و دولت های منطقه توطئه چینی می كنند. در صورت وحدت و غلبه مسلمانان و اعراب بر اختلافات خود، می توانند خودشان را از چنگال طاغوت صهیونیستی – آمریكایی كه درصدد نابودی آنهاست، نجات بدهند.



1396/10/17
15:49:20
5.0 / 5
6185
تگهای خبر: آمریكا , ایران , ترامپ , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز