تا آخر خرداد مالیات سكه را ندهید، جریمه می شوید

تا آخر خرداد مالیات سكه را ندهید، جریمه می شوید به گزارش سنج نیوز معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: عدم پرداخت مالیات تا آخر خرداد ۱۳۹۸ و یا عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه خواهد بود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین و به نقل از سازمان امور مالیاتی، نادر جنتی تصریح كرد: كلیه خریداران سكه كه در سال ۱۳۹۷ نسبت به دریافت حداكثر ۲۰۰ سكه از سیستم بانكی اقدام نموده اند، مشمول مالیات مقطوع بوده و از نگهداری اسناد و مدارك مبحث قانون مذكور و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند. معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی كشور تصریح كرد: اشخاصی كه در سال ۱۳۹۷ بیشتر از ۲۰۰ سكه دریافت كرده اند، مشمول مالیات مقطوع مبحث تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم نبوده و باید اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت (خرید و فروش سكه) را تا آخر خردادماه سال ۱۳۹۸ به سازمان امور مالیاتی كشور تسلیم كنند. وی در مورد نحوه تعیین مالیات مقطوع برای خریداران سكه كه طی سال ۱۳۹۷ سكه خویش را دریافت كرده اند، اظهار داشت: بر این اساس، تا ۲۰ سكه دریافتی مشمول مالیات نیست. نسبت به مازاد ۲۰ سكه تا میزان ۶۰ سكه به ازای هر سكه ۱۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع، نسبت به مازاد ۶۰ سكه تا میزان ۱۰۰ سكه به ازای هر سكه ۲۰۰ هزار تومان مالیات مقطوع و نسبت به مازاد ۱۰۰ سكه تا میزان ۲۰۰ سكه به ازای هر سكه ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع تعیین شده است. جنتی خاطرنشان كرد: خریداران سكه در محدوده ۲۰ تا ۲۰۰ سكه با تاریخ تحویل سال ۱۳۹۷، لازم است ضمن رجوع به سامانه عملیات الكترونیك مودیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir، كد ملی خویش را در بخش «مالیات مقطوع دریافت كنندگان سكه» وارد كرده و در صورتیكه مشمول مالیات سكه بودند، مبادرت به ثبت نام در این سامانه كنند.
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی كشور اضافه كرد: بدیهی است اطلاعات مودی شامل اطلاعات هویتی، محل اقامت و شماره همراه، بعد از ثبت نام، اعتبار سنجی شده و در صورت صحت اطلاعات، نام كاربری و كلمه عبور به شماره همراه مودی پیامك خواهد شد. وی افزود: مودی بعد از دریافت نام كاربری و كلمه عبور اجازه ورود به بخش مربوطه در سایت عملیات الكترونیك سازمان را پیدا كرده و در ادامه، بعد از مشخص كردن تعداد سكه خریداری شده، محاسبات سیستمی انجام شده و مبلغ مالیات تعیین می شود كه بعد از دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، امكان پرداخت مالیات فراهم می شود. جنتی همینطور از امكان پرداخت مالیات در چهار قسط مساوی اطلاع داد و اظهار داشت: عدم پرداخت مالیات تا آخر خرداد ۱۳۹۸ و یا عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه خواهد بود. معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی كشور اضافه كرد: چنانچه مودیان مشمول این دستورالعمل نسبت به مالیات تعیین شده صرفاً از حیث عدم فروش سكه های دریافتی معترض باشند، می توانند نسبت به طرح ادعای خود در مراجع دادرسی مالیاتی اقدام و درخواست رسیدگی مجدد كنند. او همینطور خاطرنشان كرد: صاحبان مشاغلی كه حسب سوابق پرونده یا مجوز صادره از جانب مراجع ذیربط به شغل در رابطه با خرید و فروش سكه اشتغال دارند، مشمول پرداخت مالیات مقطوع نبوده و مكلف هستند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی شغلی خود اقدام نمایند.

1398/03/22
15:17:52
5.0 / 5
5576
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , دریا , شغل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز