۲۲۰۰ پایگاه زكات فطره مردم لرستان را جمع آوری می كنند

۲۲۰۰ پایگاه زكات فطره مردم لرستان را جمع آوری می كنند به گزارش سنج نیوز مدیركل كمیته امداد لرستان اظهار داشت: شورای زكات لرستان با ساماندهی ۲۲۰۰ پایگاه در محل برگزاری نماز عید فطر زكات فطره شهروندان را جمع آوری می كنند.



به گزارش سنج نیوز به نقل از خبر آنلاین لرستان، جاسم محمدی فارسانی با اشاره به برنامه ریزی شورایعالی زكات در ترویج سنت الهی فریضه واجب زكات اظهار داشت: كارگروه استانی زكات فطره تشكیل و فرایند جمع آوری با هماهنگی این ستاد انجام می شود.
وی با تاكید بر لزوم استفاده از آرم شورای زكات در پایگاه های جمع آوری اظهار داشت: جهت یكپارچگی سازی اجرای برنامه های زكات فطره مطابق با تبصره ماده یك قانون زكات مصوب مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجاری فاقد هویت و مجوز جلوگیری می شود.
مذاكره و انعقاد تفاهم نامه با دستگاهها
مدیر كل كمیته امداد با اشاره به هماهنگی با مراكز خیریه دارای مجوز اظهار داشت: مذاكره و انعقاد تفاهم نامه با دستگاهها، مؤسسات خیریه، مراكز نیكوكاری، مساجد و حسینیه ها، بقاع و امام زادگان در مورد مبحث جمع آوری و مصرف زكات فطره انجام گرفته و بر مبنای مخاطبین نیازمند هزینه می شود.
وی به آمادگی ۲ هزارو ۲۰۰ پایگاه جمع آوری زكات در روز عید سعید فطر اشاره نمود و اضافه كرد: از این پایگاه ها ۲۸۰ مكان مصلی، حسینیه، مساجد و یك هزارو ۹۲۰ شورای زكات در روستاها به صورت هماهنگ و آرم شورا ی زكات مبادرت به جمع آوری می نمایند.
مدیر كل كمیته امداد با اشاره به چاپ پاكت های مخصوص جمع آوری زكات فطریه عام اظهار داشت: طراحی پاكت ها به گونه ایی انجام شده كه امكان جمع آوری و علامتگذاری فطریه عام، فطریه سادات، كفاره عمد، كفاره غیر عمد هم تعبیه شده است.
وجوه جمع آوری شده در اختیار موسسات خیریه قرار می گیرد
وی به نحوه مصرف زكات فطریه جمع آوری شده اشاره نمود و اضافه كرد: وجوهات جمع آوری شده بعد از جمع بندی در اختیار موسسات خیریه و مراكز درارای مجوز قرار می گیرد. مبالغ اختصاصی كمیته امداد هم صرف كمك به ایتام و خانواده های تحت حمایت می شود ودر بخش دیگر در صورت رضایت زكات دهندگان و تصویب شورای زكات محل در پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.
46

1398/03/12
15:46:36
5.0 / 5
4857
تگهای خبر: آنلاین , دستگاه , طراحی , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز