دیدار كاردار سفارت واشنگتن در بغداد با عمار حكیم

دیدار كاردار سفارت واشنگتن در بغداد با عمار حكیم به گزارش سنج نیوز كاردار سفارت آمریكا در بغداد با حضور در دفتر جریان حكمت ملی عراق با رهبر این جریان دیدار و گفتگو كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار، روابط فی درخلال و تازه ترین تحولات اوضاع سیاسی عراق و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سید عمار حكیم در این دیدار تاكید كرد: تنش اخیر میان آمریكا و ایران مایه نگرانی تمامی كشورهای منطقه است و امنیت و ثبات این كشورها را تهدید می كند.
رهبر جریان حكمت ملی عراق با استقبال از برخی اظهارات در خصوص علاقه مندی دو طرف برای كاهش شدت نزاع، عنوان كرد: این اظهارات می تواند سرآغازی برای دستیابی به راهكارهای مناسب و دور كردن ملت های منطقه از جنگ ها و سیاست های محاصره باشد.
به گزارش دفتر رسانه ای جریان حكمت ملی عراق، ایشان در ادامه تاكید كرد كه عراق روابط تنگاتنگی با طرفین منازعه دارد كه این امكان را به عراق می دهد كه نقش میانجی را برای نزدیك سازی دیدگاه ها و آخر دادن به وضعیت تنش ایفا كند.
حكیم با اشاره به این كه تأمین امنیت هیأت های دیپلماتیك در عراق از مسئولیت های دولت این كشور است، تصریح كرد: در مقابل، این هیأت ها باید پیام های مثبتی در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی عراق بفرستند؛ چون كه عراق به مرحله ای رسیده كه در آن، تمامی دلایلی كه باعث خروج كارمندان یا اتباع این كشورها از اراضی عراق می شود، رفع شده است.



1398/02/30
14:44:06
5.0 / 5
5315
تگهای خبر: آمریكا , ایران , دیپلماتیك , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز