یك كارشناس مسائل غرب آسیا:

فلسطینی ها مراقب باشند در مقابله با معامله قرن گرفتار فرسایش نیرو نشوند

فلسطینی ها مراقب باشند در مقابله با معامله قرن گرفتار فرسایش نیرو نشوند سنج نیوز: یك كارشناس مسائل غرب آسیا با تاكید بر این كه باید در مورد طرح معامله قرن محتاطانه عمل نماییم، اظهار داشت: آمریكا و صهیونیست ها می خواهند وضعیت جهان اسلام را بسنجند و فرسایش ایجاد كنند تا مبحث برای جهان اسلام عادی شود.


سید جعفر رضوی در گفتگو با ایسنا با تاكید بر این كه راهپیمایی های بازگشت بهترین اقدامی بود كه فلسطینی ها از سال قبل آغاز كردند، اظهار نمود: اگر بخواهیم شرایط فعلی گروه های مقاومت فلسطینی را در نظر بگیریم، آنها با وجود محدودیت ها، تمام امكانات موجود خویش را به كار گرفته اند. بعنوان مثال در درگیری هایی كه پارسال و یا هفته گذشته پیش آمد، آنها نهایت توان خویش را به كار گرفتند.
وی با بیان این كه باید بیش ترین اقدام باید از راه كشورهای اسلامی و سازمان های منطقه ای و اسلامی صورت گیرد، اظهار داشت: در مورد طرح معامله قرن كه اعلام نموده اند پس از ماه رمضان اجرای آنرا اعلام خواهند كرد، به نظر می آید باید در مقطع كنونی محتاط تر عمل نماییم چونكه نزدیك به دو سال است كه ترامپ گفته این طرح را اعلام می كند اما هنوز اقدامی انجام نداده گرچه بخش هایی از آنرا عملی كرده است.
این كارشناس مسائل غرب آسیا همینطور بیان كرد: بنابراین، به نظر می رسد این كه گفته اند پس از ماه رمضان آنرا اجرایی كرده و اعلام می كنند، خیلی حقیقت نداشته باشد یعنی همان برنامه هایی كه تاكنون داشته اند و همواره به تأخیر انداخته اند، مجدداً این كار را انجام دهند.
رضوی افزود: آنها از یك جهت می خواهند تست كنند تا بفهمند جهان اسلام در چه وضعیتی قرار دارد و از سوی دیگر نوعی فرسایش هم ایجاد كنند تا این مساله برای جهان اسلام عادی شود.
وی اظهار نمود: بنابراین باید صبر نماییم عكس العمل های جدی را زمانی به خرج دهیم كه رسماً اعلام گردد، به نظرم حالا موضع گیری شدید در مقابل این مساله در حالیكه هنوز بندهایی از آن بیرون نیامده، نوعی فرسایش بوجود می آورد.
این كارشناس مسائل فلسطین اضافه كرد: جهان اسلام و فلسطینی ها به صورت كامل با اصل طرح معامله قرن مخالفت دارند، چونكه طرحی است كه در چارچوب طرح سازش و صلح بیرون آمده و اساسا فلسطین را از آن فلسطینی ها نخواهد كرد. ازاین رو در شرایط فعلی بدون این كه بدانیم بندهای این طرح چیست، آغاز به فعالیت نماییم، به منزله مصرف كردن انرژی است باید صبر نماییم تا آمریكایی ها اصل طرح را اعلام كنند تا بموقع عكس العمل جدی نشان دهیم.
وی با اشاره به اظهارات اخیر نخست وزیر تشكیلات خودگردان در خصوص این كه ماه های آینده برای فلسطینی ها سخت تر خواهد بود، اظهار داشت: در شرایطی فعلی به نظر می آید صهیونیست ها به شدت دنبال الحاق كرانه باختری به سرزمین های ۱۹۴۸ هستند، اخیراً هم لیكود این مورد را در چارچوب یك لایحه به كنست عرضه كرده تا انتقال شهرك های یهودی نشین به كرانه باختری تصویب شود.
رضوی خاطرنشان كرد: از سویی صهیونیست ها به شدت دستپاچه هستند كه طرح هایی از این دست را در دوره ترامپ پیش ببرند، چون همین طرح را در دوره اوباما نتوانستند اجرایی كنند.



1398/02/27
13:15:46
5.0 / 5
5209
تگهای خبر: آمریكا , ترامپ , صهیونیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز