با اشاره به بیانات اخیر رهبری

آزادی خواه: آمریكایی ها دنبال مصادره توانمندی های ایران هستند

آزادی خواه: آمریكایی ها دنبال مصادره توانمندی های ایران هستند سنج نیوز: سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: برابر تشریح اثرگذار، فنی و كارشناسانه رهبر معظم انقلاب خاستگاه آمریكایی در مذاكره، مذاكره نیست بلكه مصادره است.


حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه در گفت و گو با ایسنا با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره مفهوم درخواست مذاكره از طرف آمریكایی ها در شرایط فعلی با اشاره به این جملات كه « مذاكره با آمریكا در شرایط عادی هم خوب نیست تا چه رسد به این شرایط. اصلا شرایط مذاكره ای وجود ندارد» اشاره كرد: آمریكایی ها در آستانه ورود جمهوری اسلامی به دهه پنجم عمر خود دنبال مصادره توانمندی های داخلی و بین المللی ایران اسلامی هستند. ایران درانتها دهه چهارم انقلاب در حوزه های عملی، هسته ای، نظامی، موشكی و پژوهشی به كشوری قدرتمند و موثر تبدیل شد كه مورد پسند آمریكا و رژیم های استعماری نیست. آمریكا در مذاكره شماره یك سوژه هسته ای را هدف قرار داد و اگر بر فرض محال این مذاكرات استمرار داشته باشد لابد سایر توانمندی های جمهوری اسلامی را مصادره خواهدنمود.
وی افزود: در چنین شرایطی باید محكم از داشته های مان دفاع نماییم. مذاكره با اهلش در موقع خودش خوب است اما مذاكره با آمریكا در این برهه زمانی اصلا قابل شنیدن هم نیست چه رسد به قابل بررسی كردن.
سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس اشاره كرد: باید هر روز به توانمندی های كشورمان شاخ و برگ بدهیم تا ان شاءالله به كشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل شویم.
نماینده مردم ملایر در مجلس در پاسخ به این پرسش كه مذاكره مدنظر جمهوری اسلامی ایران دارای چه مختصاتی است، اظهار داشت: با این ادبیات و رفتار غیرمحترمانه آمریكا، ایران واقعا هیچ مذاكره ای مدنظرش نیست. بله، اگر اتحادیه اروپا حاضر شود درباره نوع صادرات نفت، میزان استخراج و قیمت نفت به نحوی با جمهوری اسلامی ایران مذاكره كند كه ایران بتواند علاوه بر آنكه متضرر نشود، منافعی را از امتیازات كشورهای عضو اتحادیه اروپا ببرد، می توان درباره مذاكره تصمیم گرفت اما این معنا از مذاكره در آمریكا به هیچ وجه صدق پیدا نمی كند؛ چونكه آمریكایی ها دنبال توانمندی های ماست و تضعیف این توانمندی ها هستند و با این رویكرد شرایط مذاكره شكل نمی گیرد.



1398/02/26
15:38:28
5.0 / 5
4249
تگهای خبر: آمریكا , ایران , كمیسیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز