در نشستی با مسئولان برخی اندیشكده های مهم فرانسه

خرازی: دعوت به مذاكره ترامپ، تبلیغاتی و غیرقابل اعتناست

خرازی: دعوت به مذاكره ترامپ، تبلیغاتی و غیرقابل اعتناست سنج نیوز: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی مواضع سیاسی اروپا در قبال برجام را زمانی ثمین دانست كه نتیجه عملی در بر داشته باشد و ادعای رئیس جمهور آمریكا برای تلاش در جهت مذاكره با ایران را سوءاستفاده تبلیغی و غیرقابل اعتنا توصیف كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سیدكمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی با حضور مسئولان برخی اندیشكده های مهم فرانسه، ضمن تشریح دلیلهای تصمیم اخیر تهران در خصوص تعلیق برخی تعهدات برجامی به سؤالات آنان پاسخ داد.
وی با انتقاد از تعلل اروپا در اجرای تعهدات برجامی خود تصریح كرد: تصمیم تهران در قالب حقی است كه برجام برای ایران قائل شده و اروپا می تواند با اجرای تعهدات خود ازجمله اجرای سریع اینستكس، اراده خودرا نسبت به حفظ برجام نشان دهد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اضافه كرد: ترامپ نشان داد كه نه تنها برای امضای دولت قبلی آمریكا احترامی قائل نیست، بلكه ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و دیگر تعهدات بین المللی است.
خرازی در پاسخ به سؤالی درباره مذاكره پیرامون موشك های بالستیك ایران تصریح كرد: موشك های تولیدی ایران سلاحی دفاعی و استراتژیك است كه جنبه بازدارندگی در مقابل تهدیدات موجود در منطقه دارد و طبیعی است كه جای مذاكره نداشته باشد، همانطور كه فرانسه حاضر نیست درباب سلاح های استراتژیك خود با كسی مذاكره كند.
خرازی اضافه كرد: در قطعنامه 2231 شورای امنیت هیچ منعی برای تولید و آزمایش موشك هایی كه برای حمل كلاهك هسته ای طراحی نشده باشد، وجود ندارد.
وی درباب حمایت اروپا از برجام تصریح كرد: مواضع سیاسی اروپا در قبال برجام وقتی ثمین است كه نتیجه ای عملی در بر داشته باشد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به سؤالی درباره اعلام آمادگی ترامپ برای مذاكره با ایران تاكید كرد: عملكرد ترامپ در خروج از برجام و تحمیل انواع تحریم های ظالمانه مقابل ملت ایران جایی برای اعتماد و مذاكره باقی نگذاشته است و دعوت های ترامپ به مذاكره با هدف سوءاستفاده تبلیغی انجام می گیرد كه قابل اعتنا نیست.




منبع:

1398/02/22
13:48:44
5.0 / 5
4483
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز