ادعای العبادی درباره موضع عراق در قبال تحریم های ایران

ادعای العبادی درباره موضع عراق در قبال تحریم های ایران سنج نیوز: نخست وزیر پیشین عراق با اشاره به اینكه عراق به عدم تعامل با دلار در معاملات تجاری با ایران پایبند است مدعی شد: دولت كنونی عراق بیشتر از دولت من به تحریم های آمریكا ضد ایران پایبند است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق در گفتگو با اسپوتنیك عربی در پاسخ به این سوال كه برخی مدعی هستند ایران سبب دوری شما از نخست وزیری شده است؟ این ادعا چقدر صحت دارد اظهار داشت: "سیاست العبادی" خیلی ها را ناراحت كرد. ما هیچ اقدامی خارج از چارچوب منافع ملی عراق انجام ندادیم اما برخی خواستار افزایش دستاوردهای عراق به منظور گسترش قدرت و حاكمیت نیستند.
وی در پاسخ به این سوال كه در دوره نخست وزیری شما میان ایران و عراق بحران برق بوجود آمد، آیا این بحران همچنان ادامه دارد یا اینكه ایران آن را برای ایجاد فشار بر شما به وجود آورد اظهار داشت: ایرانیان در آن زمان گفتند كه خودشان به آن برق نیاز دارند ازاین رو در آن تابستان داغ برق را از عراق قطع كردند اما حالا بار دیگر این انرژی را به عراق می دهند.
رئیس ائتلاف نصر عراق در ارتباط با موضع عراق نسبت به تحریم های آمریكا ضد ایران با بیان این كه عراق به عدم تعامل با دلار در معاملات تجاری با ایران پایبند است، ادعا كرد: دولت كنونی پایبندتر از دولت من به تحریم های آمریكا است اما با این وجود صدای اعتراضاتی كه نسبت به موضع من در ارتباط با تحریم ها می شنیدیم را حالا نمی شنویم.
وی در ارتباط با الحشد الشعبی هم اظهار داشت: الحشد الشعبی یك نیروی ملی است و در شكست تروریست ها و پشتیبانی از كشور نقش مهمی ایفا كرد و من خواستار منحل شدن الحشد الشعبی نیستم.



1398/02/16
14:52:03
5.0 / 5
4373
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز