ظریف در گفت وگو با فاكس نیوز

ترامپ بدون خواندن برجام، از این توافق كناره گیری كرد، سپاه هیچگاه آمریكایی ها را نكشته است

ترامپ بدون خواندن برجام، از این توافق كناره گیری كرد، سپاه هیچگاه آمریكایی ها را نكشته است سنج نیوز: وزیر خارجه كشورمان در مصاحبه با شبكه آمریكایی فاكس نیوز اصرار كرد كه اقدامات ترامپ بیشتر از هرچیز این واقعیت را اثبات می كند كه آمریكا قابل اعتماد نیست.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در مصاحبه با فاكس نیوز اظهار داشت: پیام اقدامات دولت ترامپ این است كه آمریكا قابل اعتماد نیست.
او گفت، ترامپ به دنبال تحقق شعار "نخست آمریكا" خود است اما در یك جهان ناامن، این شعار نمی تواند محقق شود. در جهان همه باید با هم كار كنند.

ظریف اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هیچ گاه آمریكایی ها را نكشته است. موجودیت سپاه برای مبارزه با تروریست ها است. روز گذشته در عراق، مراسم یادبودی برای سیصد تن از كاركنان سپاه انجام شد كه در كنار عراقی ها با داعش مبارزه كردند و كشته شدند. ترامپ باز در مناظره (انتخاباتی خود) كه گمان كنم مجری این مناظره خود شما (كریس والاس) بودید، در پاسخ به هیلاری كلینتون گفت ایران، داعش را می كشد.
خبرنگار فاكس نیوز: آیا انكار می كنید كه شما تسلیحات در اختیار شبه نظامیان هوادار ایران قرار داده اید كه این به مرگ ۶۰۸ آمریكایی منجر شده است؟
ظریف: این بهتان جدیدی است كه آمریكا مطرح می كند و اتهامِ بسیار خطرناكی است؛ برای اینكه باور دارم كه «تیم ب» می خواهد ترامپ را اغوا كند و آمریكا را به سمت تقابلی بكشاند كه ترامپ نمی خواهد. حالا بگذارید به مسئله دیگری بپردازیم: شما از پول صحبت كردید. شخص ترامپ گفته است كه شما هفت تریلیون دلار در منطقه ما هزینه كردید. ما در منطقه خودمان هستیم. آمریكا به منطقه ما آمد و هفت تریلیون دلار هزینه كرد و تنها نتیجه اش این بود كه ما تروریسم، ناامنی و بی ثباتی بیشتری داریم.
ظریف در پاسخ به سوال مجری كه تغییر نظام ایران را از اهداف "تیم ب" می دانست، اظهار داشت: بله، كمترین هدف آنها همین است. آنها بارها نشان داده اند كه هدفشان كشاندن آمریكا به درگیری با ایران است. من باور دارم كه این از اهداف ترامپ نیست. ترامپ در كمپینش مدعی شده بود كه آمریكا را به جنگ دیگری نمی كشاند؛ اما بنده معتقدم كه كمپین فشار حداكثری ترامپ برای به زانو درآوردن ایران، محكوم به شكست است و این چهار نفر باز به این مسئله واقف هستند.
وی اظهار داشت: درگیری در ایران نتیجه نمی دهد. رئیس جمهور ترامپ اطمینان حاصل كرد كه ایرانیان خواستار درگیری نیستند. ما با جامعه جهانی به توافق رسیدیم. رئیس جمهور ترامپ به جهت اینكه تنها از رئیس جمهور اوباما خوشش نمی آید، حتی بدون خواندن برجام، از این توافق كناره گیری كرد.
ظریف اضافه كرد: هیچ كشوری از اینكه آمریكا خواسته هایش رو به دیگران تحمیل می كند، خوشحال نیست. چین، تركیه، روسیه، فرانسه و حتی متحدان آمریكا از این بابت خوشحال نیستند. این كشورها گفته اند كه راهی برای مقابله با چنین رفتارهایی پیدا می كنند. حال اینكه چگونه چنین كاری می كنند به خود آن كشورها مربوط است. آیا این كشورها می خواهند كه زندگی مردمشان توسط آمریكا اداره شود؟
ظریف در ادامه با اشاره برنامه موشكی ایران بیان كرد: قطعنامه ۲۲۳۱ بر سر برنامه موشكی ایران بسیار صریح است. ایران باید از ساخت موشك های كه توانایی حمل كلاهك های هسته ای را دارند، جلوگیری كند. موشكی كه ما طراحی نموده ایم هدفش قرار دادن ماهواره در فضا بوده است. این موشك برای حمل سلاح های هسته ای طراحی نشده است.




منبع:

1398/02/08
22:21:27
5.0 / 5
4762
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز