ترامپ: جان كری سفارش های بدی به ایران نمایش می دهد

ترامپ: جان كری سفارش های بدی به ایران نمایش می دهد سنج نیوز: رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه عربستان و دیگر اعضای اوپك تفاوت در تامین نفت را سپس اعمال كامل تحریم نفتی مقابل ایران جبران خواهند كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بعد از آنكه كاخ سفید بطور رسمی اعلام نمود به معافیت های تحریم نفتی ایران اختتام خواهد داد، در پیامی توئیتری اشاره كرد: عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپك تفاوتی كه حالا به سبب اعمال كامل تحریم ها مقابل نفت ایران در تأمین نفت به وجود می آید را جبران خواهند كرد.
ترامپ در ادامه پیام خود نوشت: ایران از طرف جان كری (وزیر امورخارجه پیشین آمریكا) و كسانی كه به او كمك كردند تا آمریكا را به سمت توافق هسته ای بسیار بد با ایران سوق دهند، سفارش های خیلی بدی دریافت كرده است.
رسانه ها قبل از این گزارش داده بودند كه جان كری به وزیر امورخارجه كشورمان سفارش كرده است كه تا اختتام دوره ریاست جمهوری ترامپ در توافق هسته ای باقی بماند.
كاخ سفید امروز (دوشنبه) با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود كه به منظور افزایش فشار بر ایران، معافیت های نفتی اعطا شده به هشت كشور برای تجارت با ایران را تمدید نخواهد كرد.
دولت آمریكا سال قبل به سبب پیشگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به هشت كشور خریدار نفت خام ایران معافیت هایی را اعطا كرد.
در این بیانیه كاخ سفید همین طور آمده است: دونالد ترامپ تصمیم گرفته است كه معافیت های نفتی را كه در اوایل ماه مه (دوازدهم اردیبهشت ) منقضی می شود، تمدید نكند. این تصمیم برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران اتخاذ شده است تا نظام جمهوری اسلامی اصلی ترین منبع درآمدش را از دست دهد.
آمریكا به همراه عربستان سعودی و امارات متحده عربی، سه تولید كننده بزرگ انرژی و همین طور دوستان و شركایمان متعهد شده ایم كه بازار جهانی نفت را تأمین نماییم. ما توافق كرده ایم كه اقداماتی به موقع اتخاذ نماییم تا در صورت حذف نفت ایران از بازار، تقاضای جهانی برآورده شود.
وزارت امور خارجه چین اعلام نموده است كه بطور مداوم به تحریم های یك جانبه اعمال شده آمریكا مقابل ایران اعتراض می كند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در یك كنفرانس خبری اظهار داشت كه همكاری دوجانبه پكن و تهران مطابق مقررات انجام می شود.



1398/02/02
22:18:28
5.0 / 5
4512
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز