رایزنی سفیر ایران با رئیس جمهوری عراق درباره تصمیم آمریكا ضد سپاه

رایزنی سفیر ایران با رئیس جمهوری عراق درباره تصمیم آمریكا ضد سپاه سنج نیوز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز (پنج شنبه) با رئیس جمهوری این كشور همسایه دیدار و رایزنی كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار كه در كاخ ریاست جمهوری عراق برگزار شد، در مورد روابط دو كشور و مسائل منطقه ای بحث و گفتگو صورت گرفت.
ایرج مسجدی در این دیدار دیپلماتیك، گزارشی از نتایج سفرهای اخیر مقامات دو كشور به تهران و بغداد همچون اجرای توافقات صورت گرفته در خلال سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به عراق و هم سفر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به تهران را به رئیس جمهوری عراق عرضه كرد.
او همینطور مواضع ایران در مورد اقدام خصمانه اخیر آمریكا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی را شرح داد. در این دیدار دو طرف بر اهمیت اجرایی شدن هرچه سریعتر توافقات صورت گرفته بین دو كشور در جریان سفر روحانی به بغداد تاكید كردند.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سفیر ایران در بغداد امروز همینطور با فواد معصوم، رئیس جمهوری پیشین عراق هم دیدار و رایزنی كرد.
دیدار با سید عمار حكیم، رهبر جریان حكمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق و چند شخصیت سیاسی و مذهبی عراق از دیگر برنامه های امروز سفیر ایران در بغداد بود.
رهبر جریان حكمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در دیدار با ایرج مسجدی بر مخالفت با هرگونه تحریم های یك جانبه ضد ایران تاكید كرد.
در این دیدار كه امروز (پنجشنبه) در دفتر رهبر جریان حكمت ملی در بغداد انجام شد، حكیم تحریم های یك جانبه ضد ایران را بدعتی خطرناك در روابط بین الملل دانست.
در این دیدار نتایج دیدارهای اخیر مقامات بلندپایه ایران و عراق بررسی گردید و حكیم بر لزوم ادامه تماس ها برای حل و فصل پرونده های فی درخلال در قالب منافع دو كشور و دو ملت تاكید كرد.
رهبر جریان حكمت ملی عراق تاكید كرد كه عراق با تنوع اجتماعی و جایگاه تاریخی خود بر كشورهای پیرامون خود تأثیر می گذارد و گزینه ای مناسب برای وساطت میان قدرت های منطقه ای است.
حكیم پروژه ملی عراق را ضامن آینده و قدرت این كشور و در نتیجه ضامن آینده و امنیت و ثبات سرتاسر منطقه دانست و بر لزوم پشتیبانی از این پروژه ملی و درك درست از نوع ائتلاف های فرافرقه ای و تشكیل ائتلاف هایی با رویكرد ملی تاكید كرد و افزود كه باید این مسیر تا تشكیل دو جناح سیاسی كه یكی قدرت را در اختیار داشته باشد و دیگری نقش اپوزیسیون داخلی را بر عهده بگیرد ادامه یابد.



1398/01/22
23:37:49
5.0 / 5
4738
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز