انتقاد شدید ایران از نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی، عربستان و حامیان آنها

انتقاد شدید ایران از نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی، عربستان و حامیان آنها سنج نیوز: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، طی سخنانی در اجلاس چهلم شورای حقوق بشر، كشتار سازمان یافته مردم فلسطین و یمن و به قحطی كشاندن مردم بی گناه، به ویژه زنان و كودكان را مایه ننگ بشریت خواند و فروشندگان تسلیحات به عربستان و رژیم صهیونیستی را شریك جنایات ارتكابی معرفی نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل بقایی با اشاره به جایگاه رفیع مفهوم حقوق بشر، از رفتار سیاسی و برخورد دوگانه برخی كشورها در سوءاستفاده از حقوق بشر جهت اعمال فشار بر كشورهای مستقل انتقاد نمود.
بقایی، نقض حقوق بشر در مقیاس كلان در نتیجه اشغالگری، تجاوز خارجی و مداخلات غیرقانونی را زمینه ساز بازتولید و استمرار نقض های گسترده حقوق بشر در كشورهای منطقه دانست و خواهان مواخذه طرف هایی شد كه برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی كوته بینانه خود منطقه را تبدیل به انبار تسلیحات كرده و به بی ثباتی و رشد افراطی گری دامن می زنند.
وی با انتقاد از سیاست های حقوق بشری آمریكا و انگلیس و برخی دیگر از كشورهای اروپایی همچون دانمارك در ارسال سیل آسای انواع تسلیحات به منطقه خاورمیانه، اصرار كرد كه آنها بدلیل انجام اینگونه اقدامات و پشتیبانی از اعمال سبعانه رژیم صهیونیستی مقابل مردم فلسطین و باز جنایات عربستان سعودی مقابل مردم بی گناه یمن، باید پاسخگو باشند.
انتقاد از دانمارك به خاطر میزبانی از گروه های تروریستی كه مسبب قتل و كشتار مردم ایران بوده اند و فروش سلاح به عربستان سعودی كه تشدید فاجعه انسانی در یمن را بدنبال داشته، از دیگر محورهای مطروحه در سخنان نماینده ایران بود.
بقایی همین طور ضمن انتقاد شدید از تحریم های غیرقانونی آمریكا مقابل كشورها همچون مقابل ملت ایران، آثار و تبعات اینگونه اقدامات خصوصاً از حیث محدودسازی دسترسی بیماران و كودكان به دارو و درمان را به مثابه نقض حق بر سلامت و حق حیات دانست و آنها را مصداق جنایت مقابل بشریت برشمرد.
بر طبق این گزارش، اجلاس چهلم شورای حقوق بشر از ششم اسفند شروع شده و به مدت چهار هفته ادامه خواهد داشت. در بخش عالیرتبه، بیشتر از ۷۰ مقام از سراسر جهان شامل رؤسای جمهور، نخست وزیران، وزرای خارجه و …، حضور یافته و سخنرانی كردند.
در روز نخست اجلاس همین طور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در بخش پانل اصلی شورای حقوق بشر به عنوان یكی از سه سخنران اصلی (در كنار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و كمیساریای عالی حقوق بشر) سخنرانی كرد.
معاون حقوقی رئیس جمهور در صحبت های خود، حفظ و ارتقای حقوق بشر را مستلزم تقویت چندجانبه گرایی و احترام به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل دانست و نسبت به تبعات خطرناك یكجانبه گرایی بر حقوق بشر آگهی داد.



1397/12/16
13:20:41
5.0 / 5
4413
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز