ادعای پمپئو در خصوص انتقال سلاح از ایران به یمن

ادعای پمپئو در خصوص انتقال سلاح از ایران به یمن سنج نیوز: وزیر امورخارجه آمریكا با تكرار ادعای بی اساس خود در خصوص حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی ها اظهار داشت كه آمریكا دیگر نخواهد پذیرفت كه موشكی از یمن به سمت عربستان پرتاب شود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مایك پمپئو وزیر امورخارجه آمریكا در یك جلسه پرسش و پاسخ در دبیرستانی در ایالت آیووا در جواب این سوال كه چرا واشنگتن همچنان به فروش سلاح به عربستان ادامه می دهد درحالیكه تأثیر آنرا بر غیرنظامیان یمنی می بیند، به تكرار ادعاهای بی اساس و نخ نمای خود مقابل كشورمان پرداخت و عربستان را متحد استراتژیك آمریكا در منطقه خواند.
ایشان سپس با طرح این ادعای واهی كه ایران سامانه های تسلیحاتی در اختیار حوثی ها قرار داده است، اظهار داشت: یمن جای بسیار پیچیده ای است. ایران به حوثی ها سامانه های تسلیحاتی داده است و الان موشك هایی در آنجا (یمن) ساخته شده است كه در عربستان سعودی فرود می آیند. نه، ما این مسئله را برای دومین بار نخواهیم پذیرفت.
پمپئو اضافه كرد: اگر ایرانیان به گروهی در دس موینس (منطقه ای در آمریكا) موشك می داد، بطور قطع شما از دولت انتظار داشتید كه در مقابل این اتفاق بایستد و با آن روبرو شود، همان گونه كه دولت سعودی در حال مقابله با آن (در یمن) است.
وزیر امورخارجه آمریكا همین طور از سفر قریب الوقوع خود به منطقه غرب آسیا آگاهی داد.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، این ادعاهای واهی در حالی از طرف مقامات آمریكایی مطرح می شود كه ایران بارها آنرا رد و تاكید كرده كه موشك هایی كه حوثی ها توسط آن، عربستان را هدف قرار داده اند متعلق به خودشان و ساخت خودشان بوده است و جمهوری اسلامی هیچ گاه سلاحی به یمن منتقل نكرده است. واضح است كه آمریكا تلاش دارد با دستاویز قرار دادن این ادعاها توجیهی برای فروش میلیاردی تسلیحات خود به عربستان بیابد كه از آنها در تجاوزات خود مقابل یمن و مردم بی گناه این كشور استفاده می نماید.



1397/12/14
14:52:06
5.0 / 5
4319
تگهای خبر: آمریكا , ایران , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز