رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت:

تردد خارجی ها بین اروند و كیش آزاد شد

تردد خارجی ها بین اروند و كیش آزاد شد به گزارش سنج نیوز رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه خبر داد: گردشگران و اتباع خارجی بدون ویزا و آزاد می توانند بین مناطق آزاد اروند و كیش تردد كنند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ داوود محمدی با اشاره به ورود بدون ویزای اتباع و توریستهای خارجی به منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: استارت این كار، پس از ۱۲ سال كه به موضوعی غیر قابل اجرا تبدیل گشته بود، با مدیریت پلیس زده شد و حالا گردشگران می توانند از این منطقه به كیش هم سفر كنند.
او كه در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی سخن می گفت، به نقش پلیس در گردشگری اشاره نمود و با تاكید بر این كه پلیس هر كاری می كند تا توریست خارجی در ایران سفر راحتی داشته باشد، در این زمینه چند مصداق آورد و اظهار نمود: در یزد یك توریست خارجی مورد مزاحمت قرار گرفته بود اما به خاطر سیاه نمایی ها می ترسید به پلیس رجوع كند، وقتی پلیس پیگیر پرونده ایشان شد، آن خانم اعتراف كرد كه باور نمی كرده در ایران پلیس این موضوعات را با این جدیت پیگیری كند. او می اظهار داشت كه به كشورهای مختلفی سفر كرده اما چنین جدیتی را از پلیس در پیگیری این موضوعات ندیده است.
وی افزود: یك خانم چینی هم هنگام ترك یزد مفقود شدن وسایلش را اعلام نمود به محض اینكه اتوبوس حامل او به پایانه شهر اصفهان رسید، پلیس وسایل آن توریست را در سطل زباله پیدا كرد. این توریست هم می اظهار داشت كه به كشورهای زیادی سفر كرده اما كمتر دیده پلیس این موضوعات را اینقدر جدی پیگیری كند.
محمدی سپس از آماده شدن «كد رمز سیستمی» اطلاع داد و درباره این كد كه وسایل نقلیه حامل توریست خارجی برای تردد در ایران به آن نیاز دارد، اظهار داشت: بحث های زیادی شد، می خواستند این كد را برای وسایل نقلیه صادر كنند اما اصرار ما بر این بود كه ناجا این كد را برپایه راهنما تعریف كند كه به نتیجه هم رسید. همین مبحث سبب شد طرح از سال گذشته تا امسال طول بكشد.
رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به الصاق نشدن ویزای ایران در گذرنامه اتباع خارجی و مهر نشدن آن در مرزهای كشور با تدبیر نظام، اضافه كرد: در شرایط حاضر هتل و آژانس با گذرنامه ای روبرو می شود كه امكان راستی آزمایی ندارد برای همین لزوم دارد از شناسه فراگیر ۱۶ رقمی پلیس مهاجرت كه هر یك از اعداد آن برگرفته از اسناد هویتی و مسافرتی تبعه خارجی است، استفاده شود، ضمن اینكه كمك می نماید توریست خارجی خدمات بهتری هم دریافت كند.
او با تاكید بر این كه سیاست پلیس آسان سازی و ساده كردن روند ورود اتباع خارجی به ایران است، به صف هایی كه گاهی در مبادی ورودی كشور شكل می گیرد اشاره نمود و آنرا اتفاقی مشترك بین بیشتر كشورها دانست و اظهار داشت: نظام و پلیس به این نتیجه رسیده اند كه اقدامات خویش را در این عرصه تقویت نمایند. ما با شرایط روز پیش می رویم و امیدواریم در آینده مدت این ایستایی را كه برخی اساتید گردشگری به آن نقد دارند به حداقل برسانیم.
محمدی از معاون گردشگری در خواست كرد با عنایت به مكاتبات قبلی، زمینه برگزاری كلاس های آگاه سازی پلیس درباره مشكلات موجود را فراهم آورد ضمن اینكه پلیس هم آماده است به آموزش های گردشگری گوش كند.



1397/12/03
12:46:09
5.0 / 5
4838
تگهای خبر: آموزش , ایران , خدمات , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز