وزیر خارجه قطر: از ایران سپاسگزاریم

وزیر خارجه قطر: از ایران سپاسگزاریم سنج نیوز: وزیر امورخارجه قطر با تاكید بر اینكه ایران و قطر مرز مشترك دارند، درباره روابط با ایران و تركیه اظهار داشت: ما برمبنای نیازهای مردم خود تصمیم می گیریم با چه كشوری ارتباط داشته باشیم.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امورخارجه قطر در كنفرانس امنیتی مونیخ درباره روابط كشورش با ایران و تركیه بعد از آنكه كشورهای عربی قطر را تحریم كردند، اظهار داشت: ایران همسایه ماست. ما با ایران مرز مشترك داریم. ما در ذخایر گاز و مرزهای مان با ایران شریك هستیم. این جغرافیا است. ما سپس تحریم قطر به فضای پروازی و مسیر تجاری نیاز داشتیم، آنها مرز هوایی خودرا به روی ما باز گذاشتند و ما از این مسئله سپاسگزاریم.
ایشان سپس با اشاره به روابط قطر با تركیه در دوران تحریم اظهار داشت: ما برمبنای نیازهای مردم خود تصمیم می گیریم كه با چه كشوری ارتباط داشته باشیم. اگر اختلاف نظری هم با ایران وجود دارد باید بوسیله گفت گو حل شود. ما از اختلاف ایران و عربستان ناراحتیم و امیدواریم كه مسائل میان آنها هرچه سریعتر حل وفصل شود چراكه برای ما و منطقه خوب است.
وزیر امورخارجه قطر همین طور اصرار كرد كه دوحه آماده گفت و گو با كشورهای عربی برای رفع اختلافات است.



1397/11/28
15:49:32
5.0 / 5
4844
تگهای خبر: ایران , تحریم , روابط
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز