یك روزنامه سعودی مطرح كرد

ادعای آمریكا در خصوص تلاش ایران برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد

ادعای آمریكا در خصوص تلاش ایران برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد سنج نیوز: یك منبع عراقی اعلام نمود كه واشنگتن پیامی در خصوص كوشش برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد به بغداد داده و مدعی شده است كه مسئولیت كوشش برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد به وسیله موشك های ایرانی مستقیما با بغداد و تهران است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از روزنامه عكاظ، یك منبع دولتی عراقی در گفتگو با این روزنامه سعودی مدعی شده است: آمریكا اعلام نمود كه هر طرفی كه بخواهد پایگاه عین الاسد كه در آن نیروهایی آمریكایی حضور دارند را مورد هدف قرار دهد با تمام ابزارهای موجود با آن مقابله می نماییم.
بر اساس این گزارش آمریكا مدعی شده است كه مسئولیت كوشش برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد به وسیله موشك های ایرانی به صورت مستقیم برعهده بغداد و تهران است.
این منبع عراقی گفته است كه واشنگتن پیام تهدیدآمیزی به بغداد فرستاده است و نسبت به عدم خلع سلاح كردن نیروهای هم پیمان ایران به دولت عراق اخطار داده و گفته است كه عدم انجام این مطالبه از جانب بغداد سبب شد تا برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد تلاش شود.
وی اضافه كرد: پیام آمریكا تهدیدی جدی برای بغداد بود و رئیس جمهور آمریكا در این پیام درخواست كرده است كه اطراف پایگاه عین الاسد به طور ۲۴ ساعته تحت نظارت باشد.
در این گزارش ادعا شده است: كوشش برای هدف قرار دادن پایگاه آمریكایی عین الاسد ۷۲ ساعت بعد از یك نشست مهم آمریكایی- عراقی انجام شده است و یك منبع امنیتی عراقی روز شنبه مدعی شده است كه در استان الانبار عراق موشك های ایرانی كشف شده است و برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد تنظیم شده بودند.
این منبع عراقی گفته است: پلیس استان الانبار و نیروهای ارتش عراق توانستند موشك هایی را كه برای هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد آماده شده بودند را كشف كنند.
وی مدعی شده است: تعداد موشك ها سه فروند بود كه آماده شلیك بودند اما ۱۵ دقیقه پیش از شلیك در منطقه الدولاب از توابع البغدادی واقع در غرب استان الانبار كشف و خنثی شدند.
بر اساس این گزارش، پایگاه نظامی عین الاسد بزرگترین پایگاه ارتش آمریكا در عراق به حساب می آید.






1397/11/15
21:12:49
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: آمریكا , ایران , رئیس جمهور , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز