نایب رئیس پارلمان لبنان: مشاركت هر مقام لبنانی در نشست لهستان نتایج منفی دارد

نایب رئیس پارلمان لبنان: مشاركت هر مقام لبنانی در نشست لهستان نتایج منفی دارد به گزارش سنج نیوز نائب رئیس پارلمان لبنان با اشاره به سفر یك مسئول وزارت خارجه آمریكا به بیروت اظهار داشت كه واشنگتن به خوبی می داند كه مشاركت هر شخصیت لبنانی در نشست لهستان ضد ایران نتایج منفی به دنبال خواهد داشت.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، ایلی فرزلی، نائب رئیس پارلمان لبنان در گفت وگو با شبكه المیادین اظهار داشت: گمان می كنم دیوید هیل، (معاون وزارت خارجه آمریكا در امور سیاسی) به بیروت آمده است تا درباره نقاط مرزی كه با رژیم اشغالگر صهیونیستی در ارتباط با آنها اختلاف نظر وجود دارد و همینطور ترسیم مرزهای دریایی صحبت كند.
وی اضافه كرد: اظهارات هیل ضد حزب الله با عنایت به مواضع آمریكا مساله جدیدی نیست.
فرزلی در ادامه تصریح كرد: واشنگتن به خوبی می داند كه مشاركت هر شخصیت لبنانی در نشست لهستان كه ضد ایران است، نتایج منفی به دنبال خواهد داشت. آمریكا همینطور می داند كه هر تلاشی برای بی ثبات كردن لبنان در واقع به سود آمریكا نخواهد بود.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، قبل از این سفارت آمریكا در بیروت اعلام نموده بود كه دیوید هیل، معاون وزارت خارجه آمریكا در امور سیاسی به لبنان سفر كرده است و با مقامات لبنانی دیدار داشته است.
برخی منابع آگاه اعلام كردند، به نظر می آید سفر دیوید هیل كه سومین مقام وزارت خارجه آمریكا به حساب می آید در جهت سفر مایك پمپئو، وزیر خارجه آمریكا به منطقه و مقدمه سازی برای نشست ضد ایرانی لهستان باشد كه مقرر است درتاریخ 13و 14 فوریه برگزار گردد.
پمپئو روز جمعه با اعلان اینكه كنفرانس لهستان در ۱۳ و ۱۴ ماه فوریه در لهستان برگزار می شود، اظهار داشت: ما ده ها كشور از سراسر جهان را گرد هم خواهیم آورد. این كشورها با هدف تمركز بر ثبات خاورمیانه، صلح، آزادی و امنیت در این منطقه گرد هم خواهند آمد و اطمینان حاصل كردن از اینكه «ایران تاثیر كارشكنانه ای ندارد»، یك ركن مهم این نشست می باشد.
وزیر امور خارجه آمریكا درباره كشورهای شركت كننده در این نشست اظهار داشت: كشورهایی از آسیا، آفریقا، نیمكره غربی، اروپا و خاورمیانه در این كنفرانس حضور بهم خواهند رساند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واكنش به این اعلان در صفحه توییتر خود نوشت: یادآوری به میزبان و شركت كنندگان كنفرانس ضد ایرانی: كسانی كه در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریكا شركت كرده بودند، یا مرده اند، یا بی آبرو شده و یا به حاشیه رانده شده اند؛ و ایران قوی تر از همیشه است.
او افزود: دولت لهستان نمی تواند این ننگ را پاك كند: در حالیكه ایران لهستانی ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این كشور حالا میزبان یك سیرك درمانده ضد ایرانی می گردد.

مترجم: سبحان ثقفی نیا
دبیر: آرش محمدیان


1397/10/25
16:19:16
5.0 / 5
4396
تگهای خبر: آمریكا , ایران , پارلمان , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز