رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور :

باید به دو ظرفیت بومی كشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود

باید به دو ظرفیت بومی كشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود به گزارش سنج نیوز رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور اظهار داشت: باید به دو ظرفیت بومی كشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود چون كه این دو از ظرفیت های مهم اقتصادی و گردشگری هستند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، غلامعباس ارباب خالص، در نمایشگاه پشتیبانی از تولیدات داخلی و توریسم با اشاره به اینكه باید در تولید محصولات ملی به ظرفیت های قرآنی شهر مشهد هم توجه داشت، عنوان كرد: ظرفیت قرآنی مشهد یكی از فعالیت های گردشگری خیلی خوب و جاذب در كشور به حساب می آید. بنابراین باید در همه سطوح كشور و در سطح شهر مشهد از نخبگان فرهنگی و قرآنی استفاده بیشتری شود.
وی بیان كرد: باید به حوزه گردشگری مذهبی بیشتر از پیش پرداخته شود، چونكه گردشگری امروزه یكی از صنایعی است كه در نهایت منجر به توسعه كشور خواهد شد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور با تاكید بر اینكه مشهد در جذب توریست خارجی نسبت به بقیه شهرها پیشتاز بوده است، اظهار نمود: كشور ما بالاترین ظرفیت گردشگری را در میان كشورهای جهان داراست بنابراین باید از این ظرفیت كشور به نحو احسن استفاده گردد.
ارباب خالص تصریح كرد: در مشهد با حضور حداكثری گردشگران شاهد رشد مراكز علمی، صنعتی، رفاهی، تجاری و گردشگری هستیم.
وی با اشاره به اینكه تبلیغات ضد ایران در خارج از كشور بسیار است، اضافه كرد: باید زمینه را برای حضور گردشگران در كشور فراهم نماییم تا آنان خود شاهد اوضاع ایران باشند چون كه بهترین زمینه برای پیشگیری از این تبلیغات نادرست حضور خود گردشگران در ایران است.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق كشور با اشاره به اینكه دانشگاه های ما در مشهد شرایط بسیار مطلوبی دارد، افزود: در حوزه زعفران و قالی برند سازی خوبی صورت بگیرد می تواند خروجی خوبی برای كشور و حتی مشهد داشته باشد.
ارباب خالص افزود: باید به دو ظرفیت بومی كشور یعنی زعفران و قالی به صورت جدی پرداخته شود چون كه این دو از ظرفیت های مهم اقتصادی و گردشگری هستند.
وی با اشاره به اینكه باید به ظرفیت های بومی تمركز بیشتری شود، عنوان كرد: نگاه متمركزتر ظرفیت های بومی می تواند صادرات اقتصادی را به وجود بیاورد بنابراین امیدواریم این نمایشگاه هم دستاورد مناسبی داشته باشد.



1397/10/14
15:05:22
5.0 / 5
4438
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , تبلیغات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز