سفیر كشورمان در بوسنی:

جریانات تكفیری هیچ نسبتی با آموزه های پیامبر ندارند

جریانات تكفیری هیچ نسبتی با آموزه های پیامبر ندارند سنج نیوز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با حضور در ویژه برنامه مسجد و تكیه نقشبندیه ویسوكو با عنوان تكریم پیامبر اعظم (ص) طی سخنانی بر لزوم بازگشت وحدت به جهان اسلام تاكید نمود.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمود حیدری سفیر كشورمان با یادآوری اینكه مشهورترین صفات خداوند نزد مسلمانان رحمانیت و رحیمیت است و پیامبر هم بعنوان رحمت للعالمین معرفی شده، اظهار داشت: جریانات تكفیری و ایدئولوژی های تروریست پرور هیچ نسبتی با آموزه های پیامبر رحمت ندارند!

همچنین شیخ سیریا حاجی میلیچ رئیس مركز طریقت های بوسنی و هرزگوین باز ضمن تشكر از سفیر ایران برای حضور در این مراسم اظهار داشت: از پشتیبانی های دولت و ملت ایران از كشور بوسنی هرزگوین از شروع استقلال تابحال تقدیر می نماییم.

حاجی میلیچ با تاكید بر اهمیت جایگاه دین اسلام و علاقه به پیامبر اكرم و خاندان و یارانش نزد مسلمانان بوسنیائی اضافه كرد: با استقلال بوسنی در سال 1991 و برخورداری مردم از آزادی های دینی بار دیگر مساجد و تكایا در این كشور رونق یافت و امروز مردم بوسنی آزادانه در برنامه های دینی شركت می كنند.



حسین كاوازوویچ رئیس العلماء و رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین باز در این مراسم به تشریح خاصیت های پیامبر اكرم پرداخت و از حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران بعنوان نماینده ملتی برادر و دوست بوسنی هرزگوین قدردانی كرد. نمود.

حسین افندی اسمائیچ قائم مقام جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین باز در این مراسم با بیان احادیثی از پیامبر اكرم (ص) و یادآوری لزوم پیروی از اخلاق نیكوی آن اسوه حسنه اظهار داشت: از اینكه شاهد حضور سفیر یكی از بزرگترین كشورهای اسلامی و همراهانشان در جمع خود هستیم و از ایشان آیات قرآن و تاكید بر وحدت مسلمانان را می شنویم خرسندیم.

در ادامه این مراسم كه با اقامه نماز جماعت همراه بود حاضرین به تكرار اذكار و ادعیه پرداختند و اشعار زیبایی را در مدح و ثنای حضرت محمد (ص) قرائت كردند.

در این برنامه امیرحسین نوری رایزن فرهنگی سفارت، بهروز ناصری مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما و تعدادی دیگر از دیپلمات های سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.




1397/09/19
14:44:53
5.0 / 5
4550
تگهای خبر: ایران , سفارت , سفیر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز