انتخاب نماینده ایران بعنوان معاون اول كمیسیون مواد مخدر سازمان ملل

انتخاب نماینده ایران بعنوان معاون اول كمیسیون مواد مخدر سازمان ملل سنج نیوز: كاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم كشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در نشست شصت و یكم كمیسیون مواد مخدر سازمان ملل، به مدت یك سال بعنوان معاول اول و همین طور رییس كمیته عمومی این كمیسیون برگزیده شد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، كمیسیون مواد مخدر كه ۵۳ عضو دارد و در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد، نهاد اصلی بین المللی و محوری درباب سیاستگذاری های حوزه مواد مخدر است. این كمیسیون با تجزیه و تحلیل وضعیت مواد مخدر در جهان، سفارش های خود پیرامون كلیه مسائل در رابطه با معضل مواد مخدر، مواد روانگردان و باز پیش سازهای این مواد را به شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اكوسوك) نمایش می كند.

كمیسیون، همین طور اكوسوك را در اعمال نظارت عالیه بر اجرای كنوانسیون های سه گانه مواد مخدر و باز كلیه قراردادهای بین المللی در رابطه با مواد مخدر یاری می كند.

كمیسیون مواد مخدر همین طور بر اساس سفارش های واصله از سازمان جهانی بهداشت، همه ساله موادی را بعنوان مواد مخدر، روانگردان یا پیش سازهای این مواد از جدول ضمیمه كنوانسیون های سه گانه مواد مخدر (كنوانسیون واحد مواد مخدر مصوب ۱۹۶۱، كنوانسیون مواد روانگردان مصوب ۱۹۷۱ و كنوانسیون منع ترانزیت غیر قانونی مواد مخدر و روانگردان مصوب ۱۹۸۸) حذف و یا به آن اضافه می كند.




1397/09/16
22:23:40
5.0 / 5
4522
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , سفیر , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز