عربستان: ما هم مثل ایران خواهان غنی سازی اورانیوم هستیم

عربستان: ما هم مثل ایران خواهان غنی سازی اورانیوم هستیم سنج نیوز: سفیر پیشین عربستان در آمریكا می گوید كه غنی سازی اورانیوم حق مسلم این كشور است و عربستان مثل ایران می تواند غنی سازی اورانیوم را برای برنامه صلح آمیز خود داشته باشد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، تركی الفیصل سفیر پیشین عربستان سعودی در آمریكا و رییس اسبق دستگاه اطلاعاتی این كشور در گفت وگویی با رویترز، اظهار داشت: این مورد مربوط به استقلال است. اگر به توافق هسته ای ایران نگاه كنید این قرارداد به ایران حق غنی سازی اورانیوم را داده است.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مقرر است بزودی آمریكا و عربستان مذاكراتی را در مورد امضای توافق همكاری هسته ای صلح آمیز انجام دهند. عربستان مقرر است در سال آینده قرارداد ساخت نیروگاه هسته ای خویش را با استفاده از مناقصه به شركت های خارجی واگذار كند.

پیشتر برخی مقامات آمریكایی اعلام نموده بودند كه ریاض به واشنگتن اعلام نموده است كه می خواهد تا خودش غنی سازی اورانیوم را انجام دهد، جلسه هسته ای هم با حضور برخی مقامات كاخ سفید برای توضیح به قانونگذاران آمریكایی هفته گذشته در كمیته روابط خارجی سنا برگزار گردید.

فیصل اضافه كرد: جامعه جهانی از توافق هسته ای میان ایران و كشورهای گروه ۱+۵ كه به ایران مجوز غنی سازی می دهد حمایت می كنند، معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای هم به ما می گوید كه می توانیم غنی سازی انجام دهیم. ازاین رو عربستان مثل كشورهای دیگر عضو NPT همچون ایران حق غنی سازی را دارد.

عربستان سعودی می خواهد تا سال ۲۰۳۲، ۱۶ راكتور هسته ای را با ظرفیت ۱۷. ۶ گیگاوات برق راه اندازی كند.




1396/10/01
14:01:12
5.0 / 5
4825
تگهای خبر: آمریكا , ایران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز