باحضور خزاعی در لاهه برگزار شد؛

امضا تفاهم نامه میان ایران و هلند

امضا تفاهم نامه میان ایران و هلند به گزارش سنج نیوز دومین نشست كارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی ایران و هلند با حضور هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد خزاعی معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری كشورمان در شهر لاهه با طرف های ذیربط هلندی برگزار گردید.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست برنامه اقدام توسعه همكاری های اقتصادی دو كشور در سال 2018 برپایه نقشه راه همكاریهای اقتصادی ایران و هلند در حوزه های یازده گانه انرژی، آب، كشاورزی، بنادر و دریانوردی، بانك های مركزی و تجاری، علمی، فناوری و نوآوری، توسعه فرودگاهی و... با حضور علیرضا جهانگیری سفیر كشورمان در هلند و اعضای ایرانی و هلندی كارگروه عالی اقتصادی، به امضای محمد خزاعی معاون وزیر اموراقتصادی و داریی و « مارتین فان دن برخ»معاون امور اقتصادی وزیر امور خارجه هلند رسید.
خزاعی رئیس طرف ایرانی كارگروه عالی اقتصادی ایران و هلند در مراسم امضای این تفاهمنامه، پیشرفت در مذاكرات با طرف هلندی را خیلی خوب ارزیابی نمود و خاطرنشان كرد: شركت های هلندی در حوزه های مختلف بسیار علاقمند به همكاری با طرف های ایرانی هستند وچشم انداز روشنی برای همكاریهای اقتصادی و فنی بین دو كشور وجود دارد.
در چارچوب این كارگروه عالی اقتصادی و با حضور معاون بین الملل بانك مركزی كشورمان مذاكرات موثری با مدیران بانك مركزی و بانك های بزرگ هلندی و همینطور صندوق ضمانت صادرات هلند (آترادیوس) انجام شد.
همچنین دو طرف برای همكاری های علمی، فناوری و نوآوری در حوزه های مختلف اقتصاد دانش بنیان اعلام آمادگی كرده و توافق كردند زمینه ارتباط و گسترش مراودات موسسات علمی و فناوری دو كشور را در نخستین فرصت فراهم كنند.
در زمینه توسعه همكاری های كشاورزی و آب و فاضلاب طرفین تاكید نمودند كه كارگروه های تخصصی كشاورزی و آب شكل گرفته بر مبنای یادداشت تفاهم های امضاء شده میان وزرای ذیربط طرفین در نخستین فرصت نشستهای تخصصی را برگزار و راههای گسترش سرمایه گذاری و تبادل تجارب و آموزش بین بخشهای مربوطه را هموار نمایند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی كشورمان به همراه معاون بانك مركزی و اعضای هیات ایرانی همینطور در جلسه ای كارشناسی، با حضور مدیر امور اقتصادی كنفدراسیون صنایع و كارفرمایان هلند و مدیران شركتهای بزرگ هلندی، راههای توسعه همكاریها و سرمایه گذاری شركتهای هلندی در حوزه های نفت و گاز، توسعه گلخانه ها، انرژی های نو و مدیریت آب و فاضلاب و دیگر زمینه های مهم صنعتی و خدماتی و هم راهكارهای فعالتر كردن حمایتهای بانكی از این سرمایه گذاری ها را بررسی نمودند.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، كارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی ایران و هلند به ابتكار وزارت امور خارجه و سفارتخانه های دو كشور و با مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی كشورمان و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه هلند سال قبل با هدف توسعه نظام مند روابط اقتصادی و بر طرف كردن موانع و هم زمینه سازی مناسب برای فعالیتهای بخش خصوصی دو كشور در سفر وزیر اقتصاد این كشور به تهران شكل گرفت كه بعنوان مدل موفقی از دیپلماسی اقتصادی در روابط دو جانبه با هلند معرفی شده است.


 

1396/09/10
01:25:58
5.0 / 5
4576
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , وزارت امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز