رایزنی ابتكار با ریاست برنامه عمران ملل متحد

رایزنی ابتكار با ریاست برنامه عمران ملل متحد به گزارش سنج نیوز معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه سفر خود به ایسلند با هلن كلارك ریاست برنامه عمران ملل متحد دیدار و گفتگو نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در این ملاقات ابتكار ضمن اشاره به اهمیت تلفیق رویكردهای جنسیتی در برنامه های توسعه ملی، عنوان نمود توانمندسازی زنان روستایی در اولویت برنامه های كاری وی قرار دارد.
تاثیرپذیری مناطق مختلف جغرافیایی از تغییرات اقلیمی و در نتیجه از بین رفتن پایداری در مناطق روستایی و كاربست سیاست های هدفمند به منظور مواجه با این چالش از دیگر موضوعات این دیدار بود. ابتكار در این دیدار عنوان نمود آموزش و ارتقا آگاهی زنان راهبرد اصلی در مواجه با تغییرات اقلیمی است. كلارك مساله تغییرات اقلیمی را بعنوان چالش جهانی و مانع جدی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی عنوان نمود. او همینطور مساله تامین صلح و امنیت و ضرورت كاربست مكانیسم های موثر در حفظ صلح همچون ظرفیت سازی و ارتقا آگاهی را مورد تاكید قرار داد.
ابتكار ضمن اشاره به مسئولیت جهانی در زمینه توجه به وضعیت كشورهای درگیر جنگ و مخاصمات مسلحانه بر اهمیت توجه به وضعیت پناهندگان جنگی بویژه زنان و كودكان تصریح كرد.
در ادامه این گفتگو طرفین ضمن بررسی ظرفیت های موجود در منطقه بر توسعه همكاری ها با تاكید بر توانمندسازی زنان بویژه جوامع محلی متاثر از تغییرات اقلیمی با استفاده از برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

1396/09/09
00:28:41
5.0 / 5
5391
تگهای خبر: اخبار روز , سیاست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز