رییس شورای راهبردی روابط خارجی:

تاثیر سفر رییس جمهور به چابهار در رفع مشكلات

تاثیر سفر رییس جمهور به چابهار در رفع مشكلات به گزارش سنج نیوز رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های بندر چابهار یكی از آرمان های ماست.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا كمال خرازی در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار اضافه كرد: آن چه كه در این جلسه گفته شد طبیعتاً بر اطلاعات من افزود و مسلماً باید تلاش بیشتری كرد تا نقصها بر طرف شود و بطور قطع آن چه امروز انجام گرفته است نسبت به آن چه كه پیش از انقلاب انجام گرفته، توسعه ای رو به افزون و بیشتری بوده است، ولی در حد این خطه نیست، این خطه ظرفیت های عظیمی دارد كه می تواند باعث سربلندی كشور و ملت عزیز ما باشد.

وی اظهار نمود: این كه مقام معظم رهبری با عنایت خاص نسبت به این خطه صحبت كردند و آرمان ایشان این است كه از ظرفیت های عظیم این منطقه استفاده گردد باید خرسند بود و مسلما وظیفه دولت هاست كه بر مبنای برنامه ریزی های ایشان این ظرفیت ها را استحصال كنند.

وی خاطرنشان كرد: یكی از ظرفیت ها علاوه بر ظرفیت هایی كه مدیران این خطه گفته اند، ظرفیت مردم خیلی خوب این منطقه است كه اهل سنت و اهل تشیع در صلح و صفا هم زیست هم هستند و با روحانیت اهل تسنن و اهل تشیع به عنوان راهنما هماهنگ می باشند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مجموعه این ظرفیت ها واقعاً ظرفیت های بزرگ ملی ماست و طبیعتاً باید در جهت رفع نیازهای این منطقه تلاش بیشتری را انجام دهیم و توسعه ملی بطور قطع باید با توسعه محلی هماهنگ باشد، توسعه ملی سبب توسعه محلی خواهد شد و آن چه كه مهم است هماهنگی این دو حیطه است كه پای به پای هم توسعه پیدا كنند تا مردم محلی از آن برخوردار و در سطح ملی موجبات اقتدار كشور فراهم شود؛ بنابراین نباید یك نكته را فراموش كرد و آن توسعه فكری است كه باید تلاش بیشتری كرد كه مردم خیلی خوب این منطقه توسعه فكری بیشتری پیدا كنند تا خودشان بتوانند تلاش بیشتر را در زندگی شان داشته باشند.

وی اظهار داشت: نباید همواره توقع داشت كه از بیرون این توسعه شكل بگیرد، هرچند وظیفه دولت هاست كه زیرساخت ها را فراهم كنند، ولی خود مردم باید در كار و فعالیت تلاش بیشتری داشته باشند تا شرایط بهتری را رقم بزنند. امیدواریم ریاست محترم جمهوری هرچه زودتر دیداری از این خطه داشته باشند تا از نزدیك خود ایشان در جریان مسائل منطقه قرار بگیرند تا شاهد توسعه جدی تر و سریعتر این خطه باشیم.

وی بیان كرد: علت سفر من به چابهار بعد بین المللی مسائل توسعه ای این منطقه كه با شورای راهبردی خارجی ارتباط داشت بود و خواستیم از نزدیك در جریان نیازهای منطقه، ناهماهنگی ها، مشكلات و چالش ها قرار بگیریم تا بتوانیم راهبردی را تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارسال كنیم تا ایشان دستورات لازم را صادر كنند.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار نمود: سفر رییس جمهور به این منطقه می تواند در حیطه رفع مشكلات خیلی موثر باشد و بطور قطع كارهایی كه قرار است انجام بگیرد با هماهنگی بیشتر بین دستگاههای مختلف در جهت توسعه ملی و محلی تسریع خواهد شد.
 

1396/09/02
13:22:12
5.0 / 5
5540
تگهای خبر: اخبار روز , وزرا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز