وزیر صهیونیستی همكاری با عربستان علیه ایران را اذعان نمود

وزیر صهیونیستی همكاری با عربستان علیه ایران را اذعان نمود به گزارش سنج نیوز یك وزیر كابینه رژیم صهیونیستی فاش كرد كه این رژیم به همراه عربستان سعودی علیه ایران همكاری محرمانه داشته است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی فاش كرد كه تل آویو درمورد نگرانی های مشتركش با سعودی ها درباره ایران، علیه این كشور با ریاض تماس ها و همكاری محرمانه داشته است. این نخستین باری است كه باوجود شایعات و گزارش های مختلف درباره این مسئله، یك مقام رسمی صهیونیستی از آن سخن می گوید.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات سعودی تابحال به درخواست ها برای اظهار نظر درباره این مورد پاسخ نداده اند.

به گزارش رویترز، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هر دو ایران را تهدید اصلی منطقه می دانند و افزایش تنش میان تهران و ریاض سبب شده است تا پیش بینی ها درباره همكاری سعودی ها و اسرائیل علیه ایران تقویت شود.
یووال اشتاینیتز در گفت وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال كه چرا اسرائیل روابط خویش را با عربستان سعودی مخفی می كند، اظهار داشت: ما با خیلی از كشورهای اسلامی و عربی روابطی داریم كه تا حدودی مخفی بوده است و ما معمولا طرفی هستیم كه شرمنده نیستیم. این طرف دیگر است كه علاقه دارد روابط مخفی بماند. ما معمولا مشكلی نداریم اما زمانی كه روابط، خواه با عربستان سعودی و خواه با دیگر كشورهای عربی یا كشورهای اسلامی دیگر در حال پیشرفت باشد به خواست طرف مقابل احترام می گذاریم و این روابط را مخفی نگه می داریم.
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی همینطور مدعی شد: برای ممانعت از تولید یك پایگاه نظامی ایرانی در مرزهای شمالی خود اعمال فشار می كنیم و جهان عرب در این زمینه ما را كمك می نماید. هنگامی كه برای اصلاح توافق هسته ای با ایران تلاش می كردیم، تعدادی از كشورهای عربی میانه رو به ما كمك كردند.
همچنین موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این تصادفی نیست كه ما همان چیزی هایی را از عادل الجبیر(ویر خارجه عربستان) به زبان عربی می شنویم كه خودمان به زبان عبری می گوییم.
شبكه تلویزیونی المیادین هم گزارش داد: رسانه های صهیونیستی اعلام نموده اند كه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی معتقد است برای مبارزه با گسترش نفوذ ایران چاره ای جز پیشبرد مذاكرات با اسرائیل ندارد.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، این در شرایطی است كه بررسی واقعیت های منطقه نشان داده است كه این سیاست های مداخله جویانه و تفرقه افكنانه آمریكا و متحدان منطقه ای اش تحت رهبری رژیم صهیونیستی است كه تهدید اصلی برای امنیت و ثبات منطقه به شمار می آید و بخصوص در سال های اخیر هم نتیجه ای جز افزایش ناآرامی و ظهور و توسعه تروریسم در منطقه خاورمیانه و به علاوه جهان نداشته است.



 

1396/08/29
11:49:34
5.0 / 5
5612
تگهای خبر: ایران , آمریكا , اخبار روز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز