استراتژی جدید آمریكا نسبت به افغانستان

استراتژی جدید آمریكا نسبت به افغانستان به گزارش سنج نیوز سخنگوی كاخ سفید اظهار داشت: استراتژی جدید آمریكا در افغانستان آماده می باشد و بزودی پس از پایان روند بازنگری این استراتژی، ترامپ آن را اعلام می كند.


«سارا هاكابی سندرز» سخنگوی كاخ سفید گفت كه ترامپ قصد دارد تا استراتژی جدید واشنگتن در قبال افغانستان را اعلام كند، اما هنوز روند بازنگری استراتژی كنونی پایان نیافته است.
 
وی افزود: تاكنون زمان مشخصی برای اعلام این راهبرد مشخص نشده است.
 
این در حالی است كه دونالد ترامپ به «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریكا اختیار بیشتری برای تعیین استراتژی آمریكا در افغانستان داده و تعیین سطح نیروها در افغانستان نیز به عهده ماتیس است.
 
از سوی دیگر نیز برخی از گزارش‎ها  از اعزام حدود 4000 نظامی ناتو در كنار 3000 نظامی آمریكایی خبر می‌دهند.  
 
«هوگو لارنس» سرپرست سفارت آمریكا در افغانستان، روز گذشته در اظهاراتی خبر از نهایی شدن استراتژی جدید آمریكا در قبال افغانستان در آینده‌ای نزدیك داده بود.
 
لارنس اظهار كرد: ما استراتژی خود در منطقه را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. این بررسی تنها شامل افغانستان نیست، بلكه پاكستان و روابط پاكستان با هند و ایران نیز شامل این بازنگری است.
 
به گفته وی، هنگامی كه بازنگری به پایان برسد، آمریكا  سیاست بسیار قوی كه شامل حمایت واشنگتن و متحدان آن از افغانستان است را اعلام خواهد كرد.
 
با این حال، دوشنبه هفته جاری نیز «نیویورك تایمز» گزارش داد كه دو نفر از مشاوران ارشد ترامپ دو تاجر  را استخدام كرده‌اند تا طرح‌های جایگزین برای افغانستان بویژه در زمینه افزایش نیرو را ارائه دهند.
 
بر اساس این گزارش، «اریك دی پرینس» موسس شركت «بلك واتر ورلد واید» كه یك شركت نظامی-امنیتی خصوصی  است و «استیو فینبرگ» مالك شركت «داینا كورب» نیز نظراتی مبنی بر استفاده از سربازان اجیر در عوض استفاده از نظامیان آمریكایی در افغانستان را پیشنهاد داده‌اند.
 
در ادامه این گزارش آمده است كه پرینس و فینبرگ طرح‌های  خود برای جایگزینی طرح اعزام چند هزار نظامی بیشتر آمریكایی به افغانستان را به «استفن بنن» استراتژیست ارشد ترامپ و «جرد كوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ ارائه كرده‌اند.
1396/04/21
18:43:39
5.0 / 5
5076
تگهای خبر: آمریكا , اخبار روز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز