دو وزیر انگلیسی از بوریس جانسون دفاع كردند

دو وزیر انگلیسی از بوریس جانسون دفاع كردند سنج نیوز: دو وزیر كابینه انگلیس با حمایت از اظهارات وزیر امور خارجه این كشور درباره نازنین زاغری تاكید كردند: بوریس جانسون در دفاع از فعالیت خانم زاغری در ایران كاملا برحق بوده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبكه بی بی سی، وزیر محیط زیست انگلیس و دیوید داویس، وزیر برگزیت از اظهارات اخیر بوریس جانسون، وزیر امور خارجه این كشور درباره نازنین زاغری پشتیبانی كردند.
بوریس جانسون دو هفته پیش در نشست كمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس گفته بود كه نازنین زاغری، شهروند دو تابعیتی ایرانی ـ بریتانیایی زندانی در ایران، در جریان سفرش به ایران مشغول آموزش روزنامه نگاران بوده است.
بنا به قول خانواده نازنین زاغری ـ راتكلیف و رسانه های انگلیسی، این اظهارات جانسون می تواند اتهامات وی را سنگین تر و پرونده اش را با مشكل مواجه كند.
وزیر محیط زیست انگلیس مدعی شد: هیچ دلیل، عذر و توجیهی برای دستگیری خانم زاغری وجود ندارد و او باید فوری آزاد شود. به جای تمركز روی جانسون، بر ایران متركز شوید، چراكه باید به ایران گفت كه باید این شهروند بریتانیایی را آزاد كنید.
وی در ادامه ادعاهای خود گفت كه نمی داند چرا خانم زاغری به ایران سفر كرده بود.
ریچارد راتكلیف، همسر نازنین زاغری چند روز پیش، از بوریس جانسون خواست تا اظهاراتش درباره افترا های زاغری را پس بگیرد. وی معتقد است كه سخنان وزیر امور خارجه می تواند به سنگین تر شدن پرونده و طولانی تر شدن حبس همسرش منجر شود.
بوریس جانسون در بیانیه ای كه پنج شنبه در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس منتشر گردید از این كه امكان دارد سخنانش در كمیته روابط خارجی وضعیت خانم زاغری را بدتر كند، ابراز تأسف كرد و مدعی شد كه این شهروند دو تابعیتی تنها برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر كرده بود.
نازنین زاغری ـ راتكلیف، كارمند بنیاد خیریه تامسون رویترز است كه در آخرین سفر خود به ایران در فروردین 1395 به علت اتهامات امنیتی بازداشت و سپس به پنج سال حبس محكوم شد.


 

1396/08/21
00:15:44
5.0 / 5
4928
تگهای خبر: ایران , وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز