در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ آبان بخوانید؛

آخرین اخبار از مرزبانان، دیدار روسای جمهور ایران و عراق، بررسی CFT در مجمع و اعلام مغایرتها و

آخرین اخبار از مرزبانان، دیدار روسای جمهور ایران و عراق، بررسی CFT در مجمع و اعلام مغایرتها و سنج نیوز: آخرین اخبار از مرزبانان گروگان گرفته شده در میرجاوه، تشكیل پرونده برای تصادف نوربخش، استقبال رسمی روحانی از رئیس جمهور عراق، اعلام حمایت اروپا از موضع عراق در برابر تحریم های ایران، بررسی CFT در هیئت عالی نظارت مجمع و اعلام مغایرت هایش، راهكارهای ساماندهی بازار خودرو از نگاه یك عضو كمیسیون صنایع مجلس، افزایش اعتماد آژانس به ایران به خاطر همكاری ˮفعالانهˮ و ˮبه موقعˮ و... همچون گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست ششم آبان ماه ۱۳۹۷ است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در نخستین كنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و كلان شهرها، راهكارها و چالش ها كه در وزارت كشور با تاكید بر ضرورت ارتقای امنیت پایدار در مناطق مرزی برگزار شد، اظهار نمود: اگر در مرزها به فكر توسعه نباشیم، در داخل هیچ فردی نمی تواند از كار خود بهره كامل ببرد چون بدون امنیت هیچ فعالیتی به نتیجه دلخواه خود نخواهد رسید.
در همین مراسم وزیر كشور با اشاره به اینكه مرزهای شرقی در اولویت اول تأمین امنیت مرزها هستند و بیشترین هزینه را هم صرف كردیم، اظهار داشت: باید بدانیم كه این مهم با استفاده از كار نظامی صورت می گیرد، نه با استفاده از پدافند غیرعامل، بنابراین شورای عالی امنیت ملی اختیار توسعه امنیت شرق و غرب را به ما داده است و تلاش همه ما براین است كه امنیت این مناطق را تأمین نماییم و دولت هم با وجود كمبود منابع در این خصوص به خوبی عمل كرده است. رحمانی فضلی همچنیندر حاشیه نشست هم اندیشی كارگروه های ستاد مركزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان آخرین اخبار از مرزبانان گروگان گرفته شده در میرجاوه اظهار داشت: با تلاش دستگاه های امنیتی و انتظامی و خصوصا وزارت امور خارجه، فعلا ۵ نفر از مرزبانان ما را در اختیار پاكستانی ها قرار دارند؛ پیگیر هستیم تا همه عزیزانی كه در اختیار اشرار هستند، آزاد شوند.
استاندار خوزستان هم با اشاره به اینكه كارگران كارخانه نیشكر هفت تپه اعتراضات مسالمت آمیز خویش را داشته و صدای شان را رسانده اند، اظهار داشت: ما در حال تلاش هستیم با كمك مسئولان كشوری، مشكلات آنها را حل نماییم.


حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور به صورت رسمی از "برهم صالح"رئیس جمهور عراق در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد استقبال كرد. ارتقای همكاری های دو جانبه در زمینه های مختلف همچون محورهای مذاكرات روسای جمهور و هیات های عالیرتبه دو كشور است.
حجت الاسلام حسن روحانی، در نشست خبری مشترك خود با برهم صالح اعلام نمود كه می توانیم در آینده نزدیك حجم روابط اقتصادی ایران و عراق كه حالا به حدود ۱۲ میلیارد دلار می رسد را به ۲۰ میلیارد دلار برسانیم.
رئیس جمهور عراق هم با اشاره به اینكه زمان آن فرا رسیده است كه نظام منطقه ای تازه ای شكل بگیرد، اظهار داشت: ایران در این نظام جدید منطقه ای اهمیت زیادی دارد. عراق هم باید نقش مهم و محوری در این نظام داشته باشد.
در نشست هیأت های عالی رتبه ایران و عراق نیز، روحانی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئولیت همسایگی و برادری با دولت و ملت عراق آگاه است و تردید نداریم كه توفیق عراق در تولید امنیت كامل و توسعه به نفع دو كشور، دو ملت و منطقه خواهد بود.
همچنین پرویز اسماعیلی در صفحه شخصی خود در توییتر از شوخی دیپلماتیك روسای جمهور ایران و عراق در مذاكرات امروز خبر داد و نوشت: "در این جلسه دكتر روحانی با اشاره به نام وزرای خارجه (ظریف و الحكیم): وزرای خارجه ما با ظرافت و حكمت برای ثبات و توسعه منطقه همكاری می كنند. درادامه برهم صالح اظهار داشت: ان شاء الله بدعم روحانی و عمل صالح (ان شاء الله با حمایت روحانی و عمل صالح)."


فدریكا موگرینی در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، حمایت اتحادیه اروپا از عراق را در مواجهه با عواقبی كه امكان دارد این كشور در نتیجه تحریم های ایران با آنها دست و پنجه نرم كند، اعلام نمود. با استناد بر گزارش دفتر نخست وزیر عراق از این تماس تلفنی، موگرینی به عادل عبدالمهدی گفته است كه «اتحادیه اروپا علاوه بر پشتیبانی از موضع عراق در برابر تحریم های آمریكا ضد ایران، آمادگی دارد تا از عراق در برابر عواقب این تحریم ها حمایت كند».


مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: CFT تابحال در هیئت عالی نظارت مجمع بررسی شده و مواردی كه مغایر با سیاستهای كلی ابلاغی، بعنوان اسناد بالادستی، بوده مشخص و به اطلاع مجلس محترم رسانده شده است.
همچنین حسن بیادی، دبیركل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی از همسویی تشكل متبوع خود با جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اطلاع داد و اظهار داشت: «آبادگران» همسو با «جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت» وارد انتخابات مجلس می گردد.


یك عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان راهكارهایی برای ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: دولت، ستاد تنظیم بازار و سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان باید به نحوی رفتار كنند تا علاوه بر زمین گیر نشدن صنعت خودروسازی كشور، فشارهای قیمتی كمر مشتریان را خم نكند.
همچنین سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: تابحال تصمیم قطعی در زمینه مدیریت مصرف سوخت در كمیسیون انرژی اتخاذ نشده است. كمیسیون با سنجیدن تمام جوانب در این زمینه تصمیم قطعی خواهد گرفت.
یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس هم با تشریح طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسكن كه در این كمیسیون مطرح است آنرا مقدمه ای بر دریافت مالیات بر ثروت یا دارایی عنوان نمود.


مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود بر افزایش اعتماد آژانس به ایران به خاطر همكاری "فعالانه" و "به موقع" تایید كرده و آورده است كه "ایران تحت پروتكل الحاقی دسترسی های تكمیلی به همه سایت ها و اماكن مورد نیاز برای بازدید را فراهم نموده و ایران همكاری "به موقع" و "فعالانه" در عرضه چنین دسترسی هایی داشته كه باعث تسهیل در اجرای پروتكل الحاقی و افزایش اعتماد شده است.
همچنین سید عمار حكیم، رهبر جریان حكمت ملی عراق در سخنانی در مجمع عمومی سالانه جریان حكمت ملی سیاست اعمال تحریم ضد ایران را مردود دانست و اضافه كرد: «نباید كشوری با تصمیمات خودسرانه كشوری دیگر را تحریم و با تولید ترس، دیگر كشورها را هم درمورد برقراری ارتباط با ایران تهدید كند.»
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هم در انتها ماموریت خود روز جمعه با دبیر كل این سازمان دیدار نمود و خواستار موضع گیری گوترش ضد آمریكا شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند هم درجمع دانشجویان علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه لایدن، ضمن تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان خاطرنشان كرد: با انزوای كنونی آمریكا در جهان و استفاده بی رویه این كشور از زور و فشارعلیه همه كشورهای جهان، آمریكا نهایتا مجبور به تغییر سیاست زورمدارانه خود خواهد شد.


رئیس سازمان بازرسی كل كشور از تشكیل پرونده برای تصادف منجر به فوت رئیس و معاون سازمان تامین اجتماعی اطلاع داد. قاضی ناصر سراج اضافه كرد: هم اكنون اقدامات كارشناسی در این زمینه در حال انجام می باشد و بعد از جمع آوری تمامی اطلاعات و ادله درباره این پرونده تصمیم گیری خواهد شد.




1397/08/26
17:56:26
5.0 / 5
4542
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز