حمایت سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی از برجام و تاكید بر عملی شدن تمام عیار آن

حمایت سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی از برجام و تاكید بر عملی شدن تمام عیار آن سنج نیوز: سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی در هفتمین نشست مشترك خود در بلژیك اطلاعیه ای منتشر نمودند كه در بخشی از آن به اهمیت تداوم برجام و اجرایی شدن تمام عیار و موثر آن تاكید گردیده است.


به گزراش ایسنا به نقل از افریكانیوز، دونالدتاسك، رئیس شورای اروپایی، ژان كلود یونكر، رئیس كمیسیون اروپایی و سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز پنج شنبه در بروكسل در هفتمین نشست مشترك سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی گردهم آمده و اطلاعیه ای مشترك صادر كردند كه به صورت كلی به كیفیت روابط چندجانبه این كشورهای در آینده اشاره كرده و در بخشی از آن هم موضع اتحادیه اروپا و جمهوری آفریقای جنوبی پیرامون برجام و نقش ایران در آن اعلان شده است.
در این بیانیه آمده است: ما از این تعهد مستدام ایران در اجرایی كردن برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) كه به گونه ای موثر و تمام وكمال بوده و توسط گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سیزدهمین بار تایید شده و هم راستای وظایف آن در معاهده عدم توسعه سلاح های اتمی است، استقبال می نماییم و از سوی های باقی مانده در برجام این تقاضا را داریم كه كه به تعهدات خود در این توافق احترام گذارده و به آن عمل كنند.
این بیانیه می افزاید: به یاد داریم برجام كه در راه كار كردن بر روی هدف خود و تحقق آن است، عاملی تعیین كننده در طراحی و ساخت غیرقابل توسعه جهانی(عدم توسعه سلاح های اتمی) داشته كه در مصوبه 2231 شورای امنیت سازمان ملل با اتفاق آراء به امضا رسید.
امضا كنندگان این بیانیه همینطور تاكید كرده اند: ما بر اهمیت پابرجا ماندن و تداوم برجام، و همینطور بر اجرایی كردن تمام عیار و موثر تمام جنبه های برجام تاكید می نماییم كه شامل لغو تحریم ها و عواقب ناشی از آن است امری كه متوجه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی می باشد.از ایران می خواهیم تا نقشی سازنده در منطقه ایفا كرده و و از هر اقدامی كه با مصوبه 2231 شوراتی امنیت سازمان ملل مغایرت دارد خودداری كند.
به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، اتحادیه اروپا قبل از این هم با ارائه راهكارهای مختلف همچون تولید سازوكار مالی ویژه حمایت خود از برجام را علام كرده است.



1397/08/25
18:40:16
5.0 / 5
4295
تگهای خبر: ایران , برجام , تحریم , رئیس جمهور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز