عقب نشینی كاخ سفید از مواضع ضد ایرانی خود،

رویترز: آمریكا در زمینه تحریم های نفتی ایران نرمش به خرج می دهد

رویترز: آمریكا در زمینه تحریم های نفتی ایران نرمش به خرج می دهد سنج نیوز: رویترز نوشت، به نظر می رسد آمریكا می خواهد نسبت به هم پیمانان خود در زمینه تحریم های ضد ایران، نرمش به خرج دهد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، این خبرگزاری انگلیسی به دنبال اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریكا نوشت، به نظر می رسد كه آمریكا می خواهد همزمان با بیان بخش دوم تحریم های ضد ایران، نسبت به مشكلات هم پیمانان خود نرمش به خرج دهد.
بولتون شب گذشته اظهار داشت: واشنگتن با اعمال تحریم ها ضد ایران به دنبال تحت فشار قرار دادن این كشور است اما نمی خواهد به متحدان آمریكا كه به این نفت وابسته هستند، لطمه بزند.

روزنامه هندی اكونومیك تایمز اخیرا گزارش داد كه آمریكا با معافیت شركت های نفتی هند از تحریم های ایران موافقت كرده است.

مشاور امنیت ملی آمریكا در ادامه بیان كرد: دولت این مسئله را درك می كند كه برخی كشورهای به لحاظ ژئوپولتیك نزدیك به ایران و دیگر كشورها قادر نباشند تا واردات نفت از ایران را به صورت سریع قطع كنند. بنابراین آمریكا در نظر دارد هنگام شروع بخش دوم تحریم ها برای این كشورها استثنا قائل شود.

چین، هند و تركیه جزو پنج كشوری هستند كه بزرگترین واردكننده نفت از ایران محسوب می شوند. این كشورها گفته اند كه نمی توانند به صورت كامل خرید نفت از ایران را متوقف كنند. كره جنوبی هم اخیرا از آمریكا خواسته است تا بیشترین نرمش را نشان دهد و خواهان مستثنی شدن از این تحریم ها برای ادامه واردات نفت از ایران شده بود.

آمریكا قبل از این اعلام نموده بود كه تنها به كشورهایی معافیت خواهد داد كه واردات نفت خود از ایران را كاهش داده باشند.

بنابر این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در یادداشتی خطاب به اعضای كابینه خود خاطرنشان كرد كه نفت و محصولات نفتی كافی در جهان برای جبران صادرات جمهوری اسلامی وجود دارد.

طبق قوانین، رئیس جمهور آمریكا باید در فواصل معین و به صورت مرتب تائید كند كه منابع كافی نفت و محصولات نفتی غیر ایرانی وجود دارد تا كشورها بتوانند خرید نفت از تهران را به میزان زیاد كاهش دهند

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، مقامات ایران تاكید كرده اند كه جایگزینی برای نفت ایران وجود ندارد و آمریكا نمی تواند صادرات نفت آنرا به صفر برساند.








1397/08/10
01:17:58
5.0 / 5
4917
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز