ظریف: انتخاب های اشتباه آمریكا به وقوع فاجعه در خاورمیانه منجر گردیده است

ظریف: انتخاب های اشتباه آمریكا به وقوع فاجعه در خاورمیانه منجر گردیده است سنج نیوز: وزیر امور خارجه كشورمان تصریح كرد: اقدامات آمریكا در خاورمیانه اشتباه هستند و این انتخاب های اشتباه به وقوع فاجعه در منطقه ما منجر گردیده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با شبكه سی بی اس نیوز تصریح كرد: از نظر من حمایت همه جانبه آمریكا از عربستان سعودی و اسرائیل سبب گشته است آنها مرتكب جنایاتی شوند كه در صورت نبود چنین حمایتی اتفاق نمی افتاد و وجود نداشت.

وی تصریح كرد كه حمایت همه جانبه آمریكا از عربستان به سعودی ها اجازه داده است تا با مصونیت در خاورمیانه عمل كنند.

ظریف در ادامه تصریح كرد: انتخاب های آمریكا همواره در طول دو دهه اخیر خاورمیانه را بی ثبات كرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی كشورمان همینطور اظهار داشت: اقدامات آمریكا در خاورمیانه اشتباه هستند و این انتخاب های اشتباه به وقوع فاجعه در منطقه مان منجر گردیده است. ما می دانستیم كه حمله به عراق باآنكه صدام حسین دشمن ما بود، اقدامی اشتباه است ما می دانستیم كه حمله ضد افغانستان انتخابی اشتباه بود هرچند كه طالبان دشمن ما بود. ما همینطور می دانیم كه مداخله و حمله و بمباران ضد مردم یمن انتخاب هایی اشتباه هستند، اما آمریكا به صورت مداوم و همواره در طرف اشتباه ایستاده است.

بنابراین گزارش، این اظهارات وزیر خارجه ایران در حالی بیان شده كه پادشاهی عربستان سعودی این روزها به علت ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار برجسته عربستانی در كنسولگری این كشور در استانبول هدف انتقادات شدید قرار دارد و با بحران مواجه می باشد.

حسن روحانی رییس جمهور ایران هم اخیرا گفته است كه عربستان سعودی نمی توانست بدون حمایت آمریكا این قتل را انجام دهد.






1397/08/07
14:26:06
5.0 / 5
4748
تگهای خبر: آمریكا , ایران , دستگاه , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز