وزیر بهداشت در اجلاس آلماتی:

طرح تحول سلامت تلاشی جهت پوشش همگانی نظام سلامت بود

طرح تحول سلامت تلاشی جهت پوشش همگانی نظام سلامت بود سنج نیوز: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی كشورمان كه جهت شركت در اجلاس چهلمین سالگرد بیانیه آلماتی، به منظور كوشش برای تحقق پوشش همگانی سلامت به پایتخت قزاقستان سفر كرده است بامداد امروز در نخستین پنل عمومی این اجلاس سخنرانی كرد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دكتر هاشمی در سخنان خود به بیان موضوعات مختلف مورد علاقه اجلاس و بخصوص تجربیات كشورمان در زمینه استقرار نظام مراقبت های اولیه سلامت كه از ۴۵ سال پیش شروع شده است، پرداخت.
وی اظهار نمود: نظام مراقبت های اولیه سلامت بخصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از سال ۱۳۶۴ در كل كشور استقرار یافته و در زمان جنگ تحمیلی هم گسترش پیدا كرد.
وزیر بهداشت كشورمان همینطور به طرح تحول سلامت در اولین سال ریاست جمهوری روحانی اشاره نمود و آنرا تلاش دولت جهت پوشش همگانی نظام سلامت در كشورمان توصیف كرد.
وزرای بهداشت روسیه، قزاقستان و آرژانتین از دیگر سخنرانان بامداد امروز این اجلاس بودند.
همینطور در حاشیه این اجلاس وزیر بهداشت كشورمان مقرر است با وزرای بهداشت قزاقستان، اندونزی و روسیه دیدار و تفاهم نامه هایی را به امضاء برسانند.
اجلاس چهلمین سالگرد بیانیه آلماتی طی امروز و فردا و با حضور وزرای بهداشت 194كشور جهان در شهر آستانه پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است.
بیانیه آلماتی در سال 1977 میلادی در سی امین مجمع جهانی بهداشت در اتحاد جماهیر شوروی سابق در آلماتی قزاقستان با شعار سلامتی برای همه تا سال 2000 میلادی (HFA ۲۰۰۰) صادر و به بیانیه آلماتی معروف شد.
هدف بیانیه آلماتی تاكید بر دستیابی همه مردم جهان به سطحی از سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی در سال 2000 میلادی بود و این بیانیه درصدد است تا برای همه مردم امكان برخورداری از یك زندگی موثر و مولد را فراهم آورد.



1397/08/03
20:30:47
5.0 / 5
5229
تگهای خبر: ریاست جمهوری , شركت , وزرا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز