در بیانیه سفارت ایران در لندن

ایران به اظهارات معاون وزیر خارجه انگلیس درباره نقش ایران در بحران یمن اعتراض كرد

ایران به اظهارات معاون وزیر خارجه انگلیس درباره نقش ایران در بحران یمن اعتراض كرد سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار بیانیه ای اعتراض خویش را نسبت به اظهارات معاون وزیر خارجه این كشور اعلام نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، متن این بیانه به شرح زیر است:
بدین وسیله مراتب اعتراض خویش را نسبت به بیانیه مورخ 18 آبان 1396 معاون وزیر خارجه انگلستان در امور خاورمیانه اعلام می دارد. بسیار جای تعجب و شگفتی دارد كه وزارت امور خارجه بریتانیا با اشاره به گزارش ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در مورد ماهیت ایرانی موشك پرتاب شده اخیر به فرودگاهی در عربستان، خواستار ایفای نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در بحران یمن شده است.

نیاز به توضیح نیست كه كشتار بی رحمانه زنان و كودكان و مردم بی گناه و بی دفاع یمن و از بین بردن تاسیسات زیربنایی این كشور طی دو سال قبل توسط ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی و با استفاده از تسلیحات و ادواتی كه از جانب برخی كشورهای غربی و از جمله بریتانیا در اختیار این گروه قرار گرفته سبب كشتار وسیع انسان های بی گناه و تولید قحطی، شیوع وبا و سایر بیماری های عفونی شده است.
اقدام اخیر نیروهای ائتلاف در محاصره كامل این كشور و بستن كلیه خطوط ارتباطی و مواصلاتی هم سبب شده تا امكان كمك رسانی و رسیدگی به امور صدمه دیدگان با مشكل مواجه شود و بنا به گزارشات اخیر سازمان ملل متحد در صورتی كه این وضعیت ادامه یابد یمن با قحطی و بحران انسانی بی سابقه قرن مواجه خواهد شد كه عوارض آن سایر نقاط دنیا را هم متاثر خواهد نمود.
جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف سریع كشتار مردم بی گناه و لزوم آخر دادن به بحران یمن تاكید داشته است. طرح چهار ماده ای كه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سال 2015 به دبیركل سازمان ملل متحد عرضه كرد، امروز و بعد از گذشت دو سال از كشتار و قتل عام مردم بی گناه یمن همچنان معتبر و برای حل بحران قابل استفاده است. این طرح شامل آتش بس فوری، ارسال كمك های انسان دوستانه، گفت وگوهای یمنی ـ یمنی و تشكیل دولت فراگیر است.

در این بیانیه آمده است: در آخر از دولت بریتانیا و دیگر كشورهای صادركننده تسلیحات به كشورهای عضو ائتلاف انتظار می رود ضمن قطع كمك های تسلیحاتی به عربستان سعودی و دیگر كشورهای عضو ائتلاف، به آخر دادن حملات نظامی و تخریب زیرساخت های یمن كمك كرده و با تولید آتش بس هرچه سریع تر طرف های درگیر را برای رسیدن به یك راه حل سیاسی به پای میز مذاكره دعوت می كند.


 

1396/08/19
19:21:24
5.0 / 5
5300
تگهای خبر: ایران , آمریكا , اخبار روز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز