رئیس جمهوری آذربایجان:

افزایش همكاری اقتصادی میان روسیه، آذربایجان و ایران

افزایش همكاری اقتصادی میان روسیه، آذربایجان و ایران به گزارش سنج نیوز رئیس جمهوری آذربایجان گفت موقعیت جغرافیایی روسیه، آذربایجان و ایران شرایطی را فراهم می كند تا همكاری های ویژه ای با یكدیگر داشته باشیم.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان طی سخنانی در نشست خبری امضای تفاهمنامه مشترك میان ایران، روسیه و آذربایجان اظهار نمود: همكاری های سه جانبه كاملا طبیعی است بخصوص كه ملت های ما را تاریخ های مشتركی به هم وصل می كند و قرن ها ملت هایمان با یكدیگر در تماس بوده اند و تفاهم سه جانبه میان این سه كشور همكاری های موفقیت آمیزی را برای امنیت و ثبات در این منطقه تضمین می كند.

وی اضافه كرد: البته طرح های زیرساختی ما هم در این تفاهمنامه مورد توجه قرار گرفته كه آقای روحانی هم بر آن تاكید كردند.

علی اف با اشاره به اینكه موقعیت جغرافیایی ما شرایطی را فراهم می آورد تا همكاری های ویژه ای با یكدیگر داشته باشیم، اظهار نمود: باید همكاری های اقتصادی میان این سه كشور بیشتر شود همانطور كه با ایران 70 درصد گردشگر بازرگانی نسبت به گذشته بیشتر شده است و همین رویه نشان داده است كه می توان در افزایش همكاری ها میان این سه كشور و مناسبات دوستانه در میان آنان امیدوار بود.

رئیس جمهوری آذربایجان تصریح كرد: همینطور باید مبادلات تجاری میان این سه كشور بیشتر شود كه اگر چنین اتفاقی بیفتد اقتصاد ما با موفقیت بیشتری رشد می كند همانطور كه تابحال نیزپایین آمدن قیمت جهانی نفت بر اقتصاد كشور ما تاثیر نذاشته است.

وی با تاكید بر اینكه همكاری ها میان این سه كشور در زمینه نفت و گاز طبیعی و بدیهی است، اظهار نمود: مساله انرژی و تامین نیروی خودروها یك مبحث مهم است و امروز این سه كشور به یكدیگر همكاری های صمیمانه ای دارند كه در نتیجه آن موفقیت ها در سطح مطلوبی به دست آمده است.

علی اف در انتها اظهار داشت: امروز در تهران و در اجرای بیانیه تهران اساساً همكاری های مشترك ارزشمندی خواهیم داشت و در آینده هم این همكاری ها و مذاكرات ادامه پیدا می كند كه نوید نتایج خوب آن را از هم اكنون به مردم می دهیم.



 

1396/08/10
22:57:19
5.0 / 5
5264
تگهای خبر: اقتصاد , ایران , اخبار روز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز