پاك آیین:

دخالت ابرقدرت ها در امور دیگر كشورها مغایر با صلح عادلانه است

دخالت ابرقدرت ها در امور دیگر كشورها مغایر با صلح عادلانه است سنج نیوز: عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان این كه رسانه های می توانند اختلافات كشورها را برطرف كرده و تبدیل به دوستی كنند، اظهار داشت: دخالت ابر قدرت ها در امور دیگر كشورها مغایر با صلح عادلانه است و یك قدرت نمی تواند نظرات خویش را به دیگران تحمیل كند.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، محسن پاك آیین عضو شورای راهبردی مجمع جهانی صلح اسلامی در نشست هم اندیشی رسانه و رسالت های بشر دوستانه طی سخنانی اظهار نمود: امروز عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است و بطور قطع اگر در هر جای دنیا جنگی رخ می دهد باید افكار عمومی همراه با آن باشد و در این راه رسانه ها هستند كه قدم بر می دارند.
وی با اشاره به اینكه نقش رسانه ها در جنگ و صلح بسیار مهم می باشد، اظهار داشت: اگر آمریكا موفق شد در دوران بوش پسر به افغانستان حمله كرده و خیلی از كشورها را با خود همراه كند، به خاطر این بود كه توانست افكار عمومی را در جهت منافع خودش بسیج كند، اما در عراق نتوانست چنین كاری را انجام دهد چونكه رسانه ها به اهداف جنگ طلبانه آمریكا پرداختند.
پاك آیین اضافه كرد: نقش رسانه ها در استقرار صلح و بیزاری جستن از جنگ است، رسانه ها می توانند اختلافات كشورها را برطرف كرده و تبدیل به دوستی كنند. بویژه در شرایطی كه رسانه های رژیم صهیونیستی امروز به دنبال تولید اختلاف میان ایران و كشورهای پیرامونی هستند.
وی با اشاره به اینكه صلح بدون عدالت پایدار نیست، ابراز كرد: دخالت ابرقدرت ها در امور دیگر كشورها مغایر با صلح عادلانه است، تروریسم هم مغایر با صلح و عدالت است، ازاین رو اگر بخواهیم عدالت و صلح را در دنیا مطرح نماییم به این معناست كه یك قدرت نمی تواند نظرات و ایده های خویش را به دیگران تحمیل كند.
پاك آیین تصریح كرد: صلح عادلانه، اندیشه ساختارمند است كه توسط نخبگان باید دنبال شود، اصحاب رسانه می توانند صلح عادلانه را ترویج كنند تا همه با هم برای ترویج گفتمان صلح عادلانه تلاش نماییم.
وی در انتها اظهار نمود: امروز تحریم مغایر با عدالت و مسیری برای از بین بردن صلح است و پیش قراولان عرصه خبر در این زمینه مسئولیت دارند.



1397/05/18
18:37:04
5.0 / 5
4992
تگهای خبر: آمریكا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز