وزیران خارجه و دارایی آمریكا در پاسخ به درخواست اروپا مطرح كردند

امكان دارد در شرایط خاص، استثنائاتی برای تحریم های ایران در نظر بگیریم

امكان دارد در شرایط خاص، استثنائاتی برای تحریم های ایران در نظر بگیریم سنج نیوز: وزیران امور خارجه و خزانه داری آمریكا خطاب به همتایان اروپایی خود تاكید نمودند كه واشنگتن امكان دارد در شرایط بسیار خاص و در صورتیكه در جهت منافع امنیت ملی آمریكا باشد استثنائاتی برای تحریم های ایران در نظر بگیرد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از شبكه بلومبرگ، مایك پمپئو وزیر امور خارجه و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریكا درخواست اروپا را برای در نظر گرفتن استثنائاتی در مورد تحریم هایی كه واشنگتن مقرر است به صورت مجدد ضد تهران وضع كند، رد كردند.

این دو وزیر آمریكایی در یك نامه خطاب به همتایان خود از انگلیس، فرانسه و آلمان تاكید نمودند كه واشنگتن به دنبال اعمال فشار اقتصادی بی سابقه ضد ایران بعد از خروج از برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) است و از این رویكرد چشم پوشی نخواهد كرد مگر اینكه یك تغییر آشكار، قابل لمس و ادامه دار در سیاست های ایران مشاهده كند.

پمپئو و منوچین در ادامه نامه خود تصریح كردند: خروج رییس جمهور از برجام تنها برای یك دلیل ساده بود؛ این توافق ایمنی مردم آمریكا را تضمین نمی كرد ازاین رو ما در شرایطی نیستیم كه استثنایی برای این سیاست خود قائل شویم مگر در شرایط بسیار خاص و در صورتیكه منافع امنیت ملی ما به صورت آشكار تامین گردد.

به گزارش بلومبرگ، این نامه در پاسخ به درخواست وزیران امور خارجه و دارایی انگلیس، فرانسه و آلمان است كه ماه گذشته تاكید نمودند از تصمیم آمریكا برای خروج از برجام بسیار متاسفند و انتظار دارند كه این كشور استثنائاتی را برای آنها قائل شود همچون تضمین اینكه تاثیرات فرا مرزی تحریم های ثانویه آمریكا شامل افراد و شركت های اروپایی نخواهد شد.

هر چند آمریكا از متحدان خود خواسته است تا واردات نفت ایران را از چهار نوامبر متوقف كنند احتمال در نظر گرفتن استثنائاتی در شرایط خاص را رد نكرده است. قیمت های نفت در یك ماه گذشته بعد از اعلام سیاست جدید آمریكا برای كاهش صادرات نفت ایران و ارزیابی تاثیر این اتفاق بر بازارهای جهانی نفت افزایش یافته است.

به گزارش بلومبرگ، ایران در ماه مه روزانه 2.4 میلیون بشكه نفت صادرات كرده كه آسیایی ها حدود دو سوم آن را خریداری نموده و اروپا باقی آن را از ایران دریافت كرده است. صادرات نفت ایران در سال های 2013 تا 2015 در مدتی كه تحریم های اقتصادی آمریكا و اروپا ضد تهران اجرایی می شد، به یك تا یك و نیم بشكه در روز كاهش پیدا كرد.

كارشناسان و تحلیلگران حوزه نفت تاكید می كنند كه حذف نفت ایران از بازارهای جهانی حتی در صورتیكه عربستان سعودی تولیدات خویش را به عدد بی سابقه 10.8 میلیون بشكه در روز افزایش دهد، شرایط را در بازار نفت سخت خواهد نمود.

پمپئو و تیم او در حاشیه جلسه ناتو در بروكسل كه روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته برگزار گردید با مقامات اروپایی دیدار كرده اند كه در این دیدارها گفت وگوهایی درباره ایران هم انجام شده است اما مشخص نمی باشد كه چه اندازه این رایزنی ها در ارتباط با تحریم های ایران بوده است.

یك دیپلمات اروپایی كه خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت كه كشورهای اروپایی و شركت هایشان به معنای واقعی انتظار مستثنی شدن از تحریم های آمریكا را ندارند و تابحال هم خیلی از آنها تعاملات خود با ایران را متوقف كرده اند.

وزیر امور خارجه آمریكا در ادامه این نامه با تكرار ادعاهای بی اساس واشنگتن ضد تهران، ادعا نمود كه مشخص نمی باشد ایران چه زمانی امكان دارد در یكی از كشورهای ما به ایجاد خشونت، بی ثباتی و تروریسم بپردازد.




1397/04/23
23:44:36
5.0 / 5
4654
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز