رئیس كمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریكا:

اجرای توافق هسته ای با ایران

اجرای توافق هسته ای با ایران به گزارش سنج نیوز رئیس كمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریكا در جلسه استماعی درباره ایران اظهار داشت: توافق هسته ای با ایران باید با جدیت اجرا گردد.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اد رویس، رئیس جمهوری خواه كمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریكا روز چهارشنبه در جلسه استماعی درباره ایران اظهار داشت: توافق هسته ای بین المللی با ایران باید با جدیت اجرا شود. وی به انتها رسیدن این توافق را خواستار نشد و تصریح كرد كه واشنگتن باید با متحدانش همكاری كند.

وی اضافه كرد: باآنكه این توافق عیب و نقص هایی دارد، اما من معتقدم ما باید درحال حاضر آن را با جدیت اجرا كنیم.

پیش بینی می گردد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا تا روز پنجشنبه راهبرد جدید خویش را در قبال ایران اعلام كند؛ راهبردی كه می تواند شامل نخستین گام در جهت خروج واشنگتن از برجام باشد.

رویس مانند دیگر جمهوری خواهان در كنگره آمریكا از مخالفان توافق هسته ای ایران بود كه در دوره ریاست جمهوری باراك اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریكا امضا شد.

الیوت اِنگل، نماینده دموكرات نیویورك و قائم مقام كمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریكا در نشست پرسش و پاسخ این كمیته با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ برای تایید نكردن پایبندی ایران به برجام، اظهار داشت: ترك برجام اشتباهی بزرگ است. آمریكا باید به تعهدات خود پایبند بماند. اگر امروز از توافق خارج شویم، ایران برنامه هسته ای خویش را باقدرت به پیش خواهد برد و مستقیم به سمت تولید بمب هسته ای حركت خواهد نمود.

انگل گفت، از بین بردن موافقتنامه هسته ای «اشتباهی بزرگ» خواهد بود زیرا این موافقتنامه مورد حمایت متحدان آمریكا و دیگر قدرت ها قرار دارد.

وی اضافه كرد: ما باید با متحدان و شركای خودمان درمورد برنامه ای مشترك همكاری كنیم كه ایران را پاسخگو كند.

اگر رئیس جمهور آمریكا از تایید برجام خودداری كند، در آن صورت كنگره آمریكا 60 روز فرصت خواهد داشت در مورد اعمال مجدد تحریم های به تعلیق درآمده علیه ایران در چارچوب توافق هسته ای تصمیم گیری كند. اگر كنگره در این زمینه اقدام نكند، موافقتنامه به قوت خود باقی خواهد ماند.

بسیاری از منابع در كنگره و دیگر منابع آگاه از این مورد می گویند كه دولت ترامپ می خواهد از مسأله عدم تایید برجام برای افزایش فشار بر تهران استفاده كند و نه این كه به توافق هسته ای آخر دهد.

مقامات ایران گفته اند، درباره برجام مجددا مذاكره نخواهند كرد.



 

1396/07/19
23:25:55
5.0 / 5
4812
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برجام , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز