رایزنی های مدیركل آفریقای وزارت امور خارجه در اتیوپی

رایزنی های مدیركل آفریقای وزارت امور خارجه در اتیوپی به گزارش سنج نیوز مدیركل آفریقای وزارت امور خارجه، كه در آدیس آبابا به سر می برد روز دوشنبه با وزیر نفت و معادن و همینطور مدیركل خاورمیانه وزارت خارجه اتیوپی جداگانه دیدار و گفت وگو نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، در ملاقات مهدی آقاجعفری با «موتوما مكاسا زرو » وزیر نفت و معادن اتیوپی كه بهزاد خاكپور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی هم حضور داشت، راه های توسعه روابط و همكاری های دو كشور در زمینه های اكتشاف و بهره برداری از حوزه های نفت، گاز، صنایع پتروشیمی، مطالعات زمین شناسی و معدن گفتگو و تبادل نظر شد.
وزیر نفت اتیوپی با اشاره به توانمندی ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و به ویژه در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، خواستار حضور فعال شركت های ایرانی جهت مشاركت در پروژه های اتیوپی در این زمینه ها شد.
آقاجعفری همینطور در دیدار با «سلیمان ددفو » مدیر كل خاورمیانه وزارت خارجه اتیوپی، راههای توسعه و تحكیم روابط دو كشور در زمینه های مختلف را مورد بررسی و رایزنی قرار داد.


در این دیدار ضمن گفت وگو و تبادل نظر پیرامون آخرین روند تحولات در خاورمیانه و شمال و شرق آفریقا، در مورد تشكیل كمیته مشترك مشورت های سیاسی میان وزارت خارجه دو كشور توافق كردند و مقرر شد یادداشت تفاهم مربوطه در آینده نزدیك نهایی و امضا شود.
مدیركل آفریقا در جریان این سفر منطقه ای به آفریقا قبلا از اوگاندا و بروندی بازدید كرده بود و روز گذشته در آخرین مرحله از سفر به شرق آفریقا وارد اتیوپی شده است.
وی قرار است علاوه بر ملاقات با مقامات اتیوپی، با مسئولان اتحادیه آفریقا هم دیدار و گفت وگو كند.


 

1396/07/17
23:27:07
5.0 / 5
5194
تگهای خبر: ایران , وزرا , وزیر امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز