یك كارشناس مسائل غرب آسیا مطرح كرد:

تلاش آمریكا برای مشروعیت بخشی به انتقال سفارت با استفاده از برخی كشورهای آمریكای لاتین

تلاش آمریكا برای مشروعیت بخشی به انتقال سفارت با استفاده از برخی كشورهای آمریكای لاتین سنج نیوز: یك كارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این كه «آمریكا كوشش كرد تا با استفاده از برخی كشورهای آمریكای لاتین به مساله انتقال سفارت مشروعیت دهد»، اظهار داشت: باوجود همه این ها هنوز كه هنوز است موضوعات مربوط به فلسطین هم برای مردم و هم برای بازیگران سیاسی اهمیت دارد.



حسن لاسجردی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به واكنش ها و اعتراضات نسبت به انتقال سفارت آمریكا به قدس، اظهار نمود: در این ارتباط لابی های اسرائیل بسیار تلاش كردند تا با دادن امتیازات مختلف اقدام آمریكا برای انتقال سفارت عملیاتی شود؛ زیرا این مساله هم برای آن ها هم برای ترامپ مهم بود.

وی با بیان این كه «تغییراتی را در جهان عرب شاهد هستیم»، اظهار داشت: جریان میانه رو یا محافظه كار عرب با اسرائیل مذاكره مستقیم انجام می دهد و حتی با آن ها تجارت دارد در حقیقت فضای جریان عربی ملی گرایی كه در فلسطین و عراق داشتند تغییر پیدا كرده و مناسبات جامعه جهانی هم بر منطقه اثر گذار بوده است.

وی همینطور بیان كرد: از جانب دیگر هر زمان كه در ایالات متحده جمهوری خواستار بر سر كار آمده اند شرایط جنجالی تر شده است اما اقداماتی را هم شاهد می باشیم كه می تواند نشان دهنده این باشد كه هنوز كه هنوز است موضوعات مربوط به فلسطین هم برای مردم و هم برای بازیگران سیاسی اهمیت دارد.

این كارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه ابراز كرد: خیلی از كشورها به مبحث انتقال سفارت واكنش نشان دادند و با نه به آمریكا اعلام نمودند كه مبحث فلسطین برایشان مهم است. گرچه كشورهایی مانند عربستان یا كویت هیچ واكنشی نداشتند.

وی با اشاره به این كه «برخی از كشورهای آمریكای لاتین هم به تبعیت از آمریكا نسبت به انتقال سفارت اقدام نموده اند»، اظهار داشت: آمریكا كوشش كرد تا از كشورهایی مانند آمریكای لاتین كه ارتباطی با این مورد ندارند بخواهد به این امر مشروعیت دهند اما همه این ها نشان داده است كه امر انتقال سفارت به این سادگی ها هم نیست.

وی اظهار نمود: روزهای آینده فلسطین و مقاومت در منطقه روزهایی نیست كه بگوییم مقاومت در چالش و انزوا قرار دارد بلكه بر عكس فضای مقاومت فضای خوبی است و این مساله به فلسطینی ها كمك می نماید تا اقداماتی را انجام دهند. اما آن چه مهم است این كه هم اكنون مجموعه اقدامات و واكنش هایی كه جامعه جهانی به ترامپ دارد تا حدودی با شك و تردید همراه است.

این كارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه با بیان این كه «موضوع فلسطین ساده ترین و طولانی ترین پرونده سازمان ملل است»، اظهار داشت: وقتی این مساله را بررسی می كنید از یك طرف مقاومت فلسطینی ها موثر بوده و از جانب دیگر فشارهای آمریكا و لابی صهیونیست اثر خویش را داشته در واقع مجدد شرایط متعادل شده است.

وی درباره عرضه پرونده جنایت های رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه هم اظهار نمود: موضوعات مربوط به روند صلح و حقوق بشر برای اروپایی ها بسیار مهم است، به نظر می رسد اروپایی ها در تلاش هستند به رغم مساعدت و پشتیبانی اسرائیل از آمریكا، نقس متعادل كننده را داشته باشند.




1397/03/03
20:20:40
5.0 / 5
4571
تگهای خبر: آمریكا , ترامپ , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز