وزیر خارجه فرانسه: توافق هسته ای از بین نرفته است

وزیر خارجه فرانسه: توافق هسته ای از بین نرفته است سنج نیوز: وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینكه رییس جمهور این كشور مقرر است امروز با همتای ایرانی خود گفت وگوی تلفنی داشته باشد، تصریح كرد: توافق هسته ای با ایران از بین نرفته است.



به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا به نوشته روزنامه اورشلیم پست، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه ساعاتی بعد از اینكه رییس جمهور آمریكا اعلام نمود از توافق هسته ای با ایران خارج می شود، در گفت وگو با یك شبكه رادیویی تصریح كرد كه توافق هسته ای با ایران از بین نرفته است.

وی ادامه داد: با این حال خطر واقعی یك تقابل وجود دارد. من امیدوارم كه این تصمیم آمریكا باعث از بین رفتن صلح نشود.

لودریان همینطور اظهار داشت كه روسای جمهور فرانسه و ایران مقرر است امروز (چهارشنبه) گفت وگوی تلفنی داشته باشند و همینطور هفته آینده دیدارهایی هم با حضور همتایان ایرانی و اروپایی از فرانسه، انگلیس و آلمان برگزار گردد.

وزیر امور خارجه فرانسه تصریح كرد كه این دیدارها ممكن است با حضور نمایندگانی از توتال و دیگر شركت های اقتصادی و تجاری بزرگ در منطقه صورت گیرد.
وی ادامه داد: اروپایی ها خواستار ماندن در توافق درمورد برنامه هسته ای ایران هستند و به گونه ای عمل خواهند كرد كه ایران هم در آن بماند. گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داده است ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است.
لودریان اعلام نمود: وزیران امور خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان دوشنبه با مسئولان ایرانی دیدار میكنند.
او همینطور تصریح كرد كه حفظ توافق هسته ای با ایران برای ثبات در منطقه حیاتی می باشد.

به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا شب گذشته خروج خود از توافق هسته ای ایران را اعلام نمود كه با انتقاد دیگر طرف های توافق، اتحادیه اروپا و سازمان ملل مواجه گردید. انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای مشترك از این تصمیم آمریكا ابراز تاسف و تاكید نمودند كه رژیم منع اشاعه هسته ای در خطر قرار گرفته است.

روسیه هم از این اقدام رییس جمهور آمریكا ابراز تاسف و بر ضرورت ادامه اجرای توافق هسته ای تصریح كرد.




1397/02/19
13:18:56
5.0 / 5
5603
تگهای خبر: آمریكا , ایران , توافق هسته ای , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز