واكنش تهران به رای غیابی دادگاهی در آمریكا ضد ایران در مورد ۱۱ سپتامبر

واكنش تهران به رای غیابی دادگاهی در آمریكا ضد ایران در مورد ۱۱ سپتامبر سنج نیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دادگاهی در آمریكا در صدور رای غیابی و سیاسی ضد ایران را به شدت محكوم نمود.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی اقدام دادگاهی در آمریكا در صدور رای غیابی و سیاسی ضد ایران در شرایطی كه هیچ گونه شواهد و قرائنی در خصوص مشاركت ایران یا اتباع ایرانی در حادثه ۱۱ سپتامبر وجود نداشته را به شدت محكوم و اعتراض شدید كشورمان را نسبت به صدور این گونه آرای سیاسی و مبتنی بر اتهامات بی پایه و اساس كه در گذشته هم تكرار شده است، اعلام نمود.
این دیپلمات عالی رتبه كشورمان اظهار نمود: صدور این احكامِ مردود و غیرقابل قبول، نه تنها نظام حقوق بین الملل كه مردم آمریكا بخصوص بازماندگان و قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر را به سخره گرفته است. طراحان این بازی های سیاسی به عبث می كوشند با قلب واقعیت ها، روند دادرسی و نتیجه آن را به شكلی موهوم و حتی برخلاف فرایندی كه در داخل آمریكا و در طول این سالها ضد مرتكبین اصلی این اقدام تروریستی به پیش برده اند، منحرف و تاریخ را بدان گونه كه خود می خواهند نگارش نمایند، اما بدون تردید چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه كرد: صدور این گونه احكام هم چنین نقض صریح و آشكار قواعد و رویه های پذیرفته شده حقوق بین الملل در خصوص ضرورت رعایت مصونیت قضایی دولت هاست و دولت جمهوری اسلامی ایران كلیه حقوق قانونی خود برای مقابله با این فرایند غیرقانونی را محفوظ می دارد.



1397/02/16
12:20:38
5.0 / 5
5082
تگهای خبر: آمریكا , ایران , وزارت امور خارجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز