در گزیده اخبار سیاسی ۶ و۷ اردیبهشت بخوانید؛

افزایش نرخ ارز به دلایل سیاسی، موضع دادستان كل درباره پیام رسان ها، ممنوعیت اعتصاب غذا در زندان

افزایش نرخ ارز به دلایل سیاسی، موضع دادستان كل درباره پیام رسان ها، ممنوعیت اعتصاب غذا در زندان سنج نیوز: دلیل نگهداری مرتضوی در اوین، از سر گیری پروازهای تهران – سلیمانیه، تشكیل كنفرانس امنیتی مشترك با حضور سایر كشورهای منطقه، دیدار شركت كنندگان در مسابقات قرآن با رهبری، تصویب طرح اعمال تحریم ضد ایران در مجلس نمایندگان آمریكا به بهانه نقض حقوق بشر و... همچون اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، شركت كنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم با رهبر انقلاب اسلامی دیدار كردند. حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم، تنها راه پیشرفت و سعادت امت اسلامی را عمل به قرآن دانستند و گفتند: عمل به قرآن، درواقع تمسك به حبل الله است و باعث می گردد مسلمانان در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، دچار سقوط و انحراف و ذلت نشوند.ایشان افزودند: ایران با عمل به قرآن مقابل امریكا ایستاده و پیشرفت كرده است.
در جلسه ستاد اقتصادی دولت هم كه به ریاست رئیس جمهور تشكیل شد، نمایندگان بخش خصوصی و بانك های كشور با پشتیبانی از سیاست ارزی اخیر دولت، نظرات و پیشنهادهای خویش را برای اجرای كامل و دقیق آن عرضه كردند.حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی در این جلسه اظهاركرد: درآمد ارزی كشور در شرایط كاملا اطمینان بخشی است و همه نیازهای ارزی در سیستم جدید با شفافیت كامل قابل تامین است.
محمدباقر نوبخت هم در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی، با اشاره به افزایش قیمت ارز و نوسانات آن و سیاست های دولت در این خصوص اظهار داشت: هر سال نزدیك ایام عید، در بهمن ماه، قیمت ارز كمی افزوده می شود. سال ۹۶ هم این شرایط به وجود آمد اما علت افزایش نرخ ارز سیاسی بود، در واقع تلاش دشمنان ما هم بر همین مساله بود.


حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: برای رسیدن به قدرت، خلق یك جامعه سالم و دستیابی به یك اقتصاد مولد و نهادمند باید باهم پیوند داشته باشیم چون كه پیوند جریان های سیاسی راه را برای نظام هموار می كند.
همچنی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در حرم امام راحل، اظهار داشت: اگر دینداران در تصدی امور ناموفق باشند، مردم از دین برمی گردند. وقتی دینداران تصدی دنیا می كنند باید دنیا را بهتر از بی دینان بسازند.


روابط عمومی وزارت امور خارجه كشورمان به آن چه «انتقادات و اتهامات ناروا و نامتعارف برخی رسانه ها از سفر وزیر امور خارجه به نیویورك» عنوان كرده پاسخ داد و تصریح كرد: ظریف در نیویورك از حقوق مردم و كشور دفاع كرد.
غلامعلی خوشرو نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل با مبحث وضعیت در خاورمیانه و مسئله فلسطین، اشغال فلسطین توسط رژیم اسرائیل را عامل اصلی و مركزی همه كشمكش ها و منازعات در خاورمیانه دانست و با اشاره به استمرار سیاستهای تجاوزكارانه، توسعه طلبانه و آپارتاید این رژیم اظهار نمود: شورای امنیت به سیاست استثنا بودن رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.


مجلس نمایندگان آمریكا با طرح ادعاهای بی اساس ضد كشورمان با ۴۱۰ رأی موافق در برابر تنها ۲ رأی مخالف بار دیگر طرحی را برای اعمال تحریم ضد ایران به بهانه موضوعات حقوق بشری به تصویب رساند.
همچنین در جلسه استماع گزارش كمیته نیروهای مسلح مجلس سنا، وزیر دفاع آمریكا گفت كه هنوز تصمیمی درباره خروج آمریكا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران گرفته نشده است اما واشنگتن با متحدان اروپایی خود كار می كند تا ببیند آیا راهی برای اصلاح آن وجود دارد یا خیر.


دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه و پاكستان درمورد تشكیل كنفرانس امنیتی مشترك با حضور سایر كشورهای منطقه به توافق رسیده و ساز و كارهای آن را مشخص كردند. دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیكلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه و ژنرال «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاكستان با ابراز نگرانی نسبت به اقدامات بی ثبات ساز آمریكا در منطقه همینطور بر لزوم همكاری همه جانبه كشورهای موثر آسیا برای مقابله با این روند تاكید نمودند.


ناظم دباغ، نماینده اقلیم كردستان عراق در تهران اعلام نمود كه شركت های گردشگری سلیمانیه و ایران مصوبه ای صادر كردند كه به باعث آن پروازهای تهران – سلیمانیه از سرگرفته می شود. وی اضافه كرد: از سرگیری این پروازها نیازمند برخی مقدمات است كه احتمال دارد یك هفته طول بكشد.


یك كارشناس مسائل تركیه، با اشاره به اینكه اردوغان از نتایج انتخابات پیش رو در تركیه نگران است، خانم «مرال آكشنر» وزیر پیشین كشور تركیه را كه اخیرا حزب «نیك» را تاسیس كرده، جدی ترین رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این كشور دانست.


مدیركل زندان های تهران دلیل نگهداری مرتضوی در اوین و تاثیر اخلاق بر آزادی رحیمی را شرح داد و درباره مباحثی در خصوص این كه «مرتضوی باید در ندامتگاه بزرگ نگهداری می شد نه اوین؟ »گفت: وی در اوین است و تشخیص این كه زندانی كجا نگهداری شود با سازمان زندان هاست. وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص این كه آیا رفتار محمدرضا رحیمی در زندان بر آزادی او تاثیر داشت هم اظهار داشت: بله وی اخلاقش خوب بود.
همچنین رییس سازمان زندان ها درباره آخرین وضعیت حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم، اظهار داشت: هر فردی كه داخل زندان می گردد فرقی ندارد متهم یا مجرم یا محكوم؛ حفاظت از جان او وظیفه انسانی ماست كه این وظیفه را انجام می دهیم. وی اضافه كرد: كسانی كه مقررات زندان را رعایت نكنند و بخواهند چیزی نخورند، ایناعتصاب غذا ممنوع است و با در پیش گرفتن روش هایی با كمك روانشناسان، تلاش داریم تا این افراد جان خویش را به خطر نیندازند. بدلیل نخوردن غذا وضعیت جسمانی بقایی دچار مشكل شد و وی برای مراقبت های بیشتر و به علت نگاه انسانی سازمان زندان ها، به بیمارستان اعزام شد.
نماینده مردم تهران در مجلس هم با تاكید بر اینكه دستگاه قضایی باید شعبه رسیدگی كننده به پرونده های شهردار اسبق تهران را اعلام كند اظهار داشت: حساسیت پرونده های تخلفات شهردار اسبق تهران ایجاب می كند دستگاه قضایی جهت شفافیت اعلام نماید در كدام شعبه به این پرونده ها رسیدگی می گردد و همزمان اطلاعات اولیه در مورد روند رسیدگی به این پرونده ها را به جامعه بدهد تا جلوی شایعات گرفته شود.


در همایش سراسری رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی كشور ی به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و بیان كرد: بهترین خدمات خالصانه و مخلصانه را سپاه و بسیج عرضه نموده اند. سپاهیان به فكر درجه، پست و مقام نیستند و الگوی برتر آنها هم سردار سلیمانی است كه این همه كار كرد و زحمت كشید اما خویش را مطرح نكرده است.
همچنین در اختتامیه پانزدهمین همایش سراسری روسای كل دادگستری و دادستانهای سراسر كشور، دادستان كل كشور درباره پیام رسان ها گفت: مردم هرجا دیدند با استفاده از پیام رسانهای داخلی ورودی به حریم خصوصی آنها صورت گرفته است سریعا رجوع كنند تا ببیند كه قوه قضاییه در دفاع از حق آنها ورود پیدا می كند و متخلفین و مجرمین را به اشد مجازات می رساند. منتظری همینطور با اشاره به مبحث مواجهه مامور نیروی انتظامی با یك زن بدحجاب در پاركی در تهران اظهار داشت: قرائن نشان داده است كه این برخوردی كه به واسطه این ماجرا با نیروی انتظامی صورت گرفت، برنامه ریزی شده بود و این مورد از نوع فیلمبرداری این ماجرا مشخص بود.




1397/02/07
19:29:40
5.0 / 5
4727
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , دادستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز