شكست اتحادیه اروپا برای توافق بر سر تحریم های جدید ایران

شكست اتحادیه اروپا برای توافق بر سر تحریم های جدید ایران سنج نیوز: اتحادیه اروپا به علت مخالفت ایتالیا و ترس از اینكه نتواند مانع از خروج رئیس جمهور آمریكا از توافق هسته ای شود، نتوانست بر سر تحریم جدید ایران به توافق دست یابد.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی دیپلمات ها در حاشیه جلسه وزیران امور خارجه عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوكزامبورگ گفتند كه این نتیجه به این مفهوم است كه اتحادیه اروپا احیانا نمی تواند تا ضرب الاجل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا برای اصلاح توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در تاریخ 12 مه، كاری انجام دهد.

اتحادیه اروپا مایل است این توافق را كه در ژوئیه 2015 حاصل شد و باعث محدویت فعالیت های هسته ای ایران در ازای لغو تحریم های بین المللی این كشور شده است، حفظ كند اما رئیس جمهور ترامپ بارها این توافق را مورد انتقاد قرار داده و اخطار داده است كه اگر اروپایی ها آنچه وی نقاط ضعف این توافق می داند را اصلاح نكنند، واشنگتن دیگر تحریم های مرتبط هسته ای ایران را تعلیق نخواهد كرد.

فرانسه، انگلیس و آلمان در كوشش برای پاسخگویی به انتقادات ترامپ ضد توافق هسته ای و تهران پیشنهاد تحریم هایی را ضد ایران داده اند. آنها امیدوار بودند كه این اقدام بتواند ترامپ را برای ماندن در توافق هسته ای قانع كند. اما در نشست روز دوشنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا این كشورها با مخالفت ایتالیا و سپس اتریش مواجه گشتند.

یك دیپلمات در اینباره اظهار داشت: ممكن است توافق هسته ای در نهایت نابود شود. ازاین رو چرا باید تندروها را در ایران تقویت و فرصتهایمان برای دست یافتن به قراردادهایی در این كشور تضعیف نماییم.

اما یك دیپلمات دیگر از یكی از كشورهای اروپایی طرف برجام امیدوار است كه آنها بتوانند در هفته های پیش رو به موفقیت دست یابند. وی اظهار داشت: این كشورها چهار هفته دیگر فرصت دارند. ما می خواهیم به آنجا (واشنگتن) برویم و فقط به مدت زمان بیشتری نیاز داریم.

یك دیپلمات اروپایی دیگر هم اظهار داشت كه بعید است این سه كشور بتوانند تا اواسط ماه مه محدودیت های جدیدی را (علیه ایران) اعمال كنند.

اتحادیه اروپا كه در مجموع خواستار حفظ توافق هسته ای است، در نشست روز دوشنبه با حضور 28 وزیر از كشورهای عضو توافق كرد كه در روزها و هفته های پیش رو روی این مسئله كار كند.

هایكو ماس، وزیرامورخارجه آلمان اظهار داشت كه این مسئله كماكان در دستور كار قرار دارد.

اتحادیه اروپا هفته گذشته تحریم های كنونی خود ضد ایران مرتبط با موضوعات حقوق بشر را تمدید كرد. این در شرایطی است كه یك مقام وزارت خزانه داری آمریكا گفته است واشنگتن از تلاش های اروپا برای وضع تحریم های جدید استقبال می كند.




1397/01/28
15:19:37
5.0 / 5
4589
تگهای خبر: آمریكا , ایران , تحریم , ترامپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز