در دیدار با رئیس مجلس ویتنام

لاریجانی: فعالیت های تروریستی منطقه با دخالت های نظامی آمریكایی شروع شده است

لاریجانی: فعالیت های تروریستی منطقه با دخالت های نظامی آمریكایی شروع شده است سنج نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هر جا كه آمریكا دخالت نظامی كرده جریان های تروریستی از آن نقطه فعالیت خویش را شروع كرده است.


به گزارش سنج نیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با خانم نوین وین تی كیم؛ رئیس مجلس ویتنام با اشاره به اینكه مبارزات ویتنام در گذشته همیشه برای ملت ایران آشنا بوده است، اظهار داشت: ملت ایران همیشه با افتخار از ویتنام یاد می كنند و در بازدیدی كه از مقبره هوشی مین داشتم محل زندگی ایشان نشان می داد كه وی رهبری مردمی بوده است و اگر در آینده نزدیك اعضای پارلمان ویتنام به ایران سفر كند و از ساختمان محل زندگی امام خمینی (ره) بازدید كند متوجه می شوند كه ایشان هم در ساختمانی بسیار ساده زندگی می كرده اند.
وی با اشاره به اینكه قرابت های رفتاری بین دو كشور سبب شده كه علایق دو كشور و پارلمان زیاد باشد، اضافه كرد: مجلس ایران علاقه مند است كه روابط دو پارلمان در سطوح مختلف گسترش یابد كه در این راستا زمینه های مختلفی برای همكاری ها وجود دارد.
رئیس نهاد قانونگذاری با اشاره به اینكه پارلمان دو كشور می توانند كمك كنند كه هدف هایی كه در دیدار روسای جمهور دو كشور در حوزه های مختلف برای گسترش همكاری ها تعریف شده تحقق یابد، ادامه داد: روابط تجاری بین ایران و ویتنام نسبتا خوب و مناسب می باشد اما باید سطح آن افزایش یابد كه در این باره همانگونه كه در گذشته روی سطح روابط تجاری دو میلیارد دلاری تاكید شده باید با عنایت به ظرفیت های مناسب موجود این حجم روابط تحقق یابد كه با عنایت به پتانسیل های مناسب دو كشور دست یافتنی است.
وی تصریح كرد: در حوزه نفت و گاز می توانیم زمینه هایی را برای سرمایه گذاری ویتنام فراهم نماییم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: ویتنام ظرفیت های خوبی دارد كه می توان از این ظرفیت ها برای ارتقاء سطح روابط تجاری دو كشور بهره برد كه كمیسیون مشترك دو كشور تفاهماتی در زمینه های مختلف داشته است.
وی با اشاره به اینكه ایران در زمینه داروسازی و تجهیزات پزشكی پیشرفت خوبی داشته كه می تواند به ویتنام كمك نماید، ادامه داد: ویتنام در زمینه كشاورزی گام خوبی برداشته كه ایران می تواند از این پیشرفت ها استفاده نماید.
لاریجانی بر علاقمندی تجار ایرانی برای گسترش روابط تجاری با ویتنام تصریح كرد و تصریح كرد: همكاری های توریستی و فرهنگی یكی از حوزه هایی است كه گسترش آن مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.
وی اضافه كرد: به تازگی روابط خوبی بین ایران و ویتنام برای توسعه گردشگر فراهم گشته است.
لاریجانی با اشاره به اینكه منطقه درگیر مناقشات تروریستی است، اضافه كرد: در عراق و سوریه و همینطور افغانستان در گذشته شاهد درگیری های تروریستی هستیم كه یكی از ریشه های آن تجاوز نظامی آمریكا در منطقه است.
وی ادامه داد: این یك تجربه است كه هرجا كه آمریكا دخالت نظامی كرده جریان های تروریستی از آنجا فعالیت خویش را شروع كرده است و عملا آمریكایی ها در تولید و گسترش تروریسم نقش دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه ایران در مبارزه با تروریسم مصمم بوده و به كشورهای اطراف كه از ما درخواست كمك كرده اند كمك كرده است، ادامه داد: در سوریه با همكاری ایران، روسیه و تركیه گام های خوبی برای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت برداشته شد.
وی با تاكید بر اینكه اقدامات اخیر آمریكا در بمباران سوریه نشان داد كه موافق برقراری آرامش در سوریه نیستند، خاطرنشان كرد: غربی ها از آشفتگی در منطقه برای فروش سلاح خود استفاده می نمایند، اما ما مصمم هستیم شرایط منطقه را امن نماییم.
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینكه مسائل سوریه باید با استفاده از سیاسی صورت گیرد نه نظامی، اضافه كرد: در مبحث یمن هم تاكید كرده ایم كه حل مسئله با استفاده از گفت و گوی سیاسی است، البته متأسفانه برخی كشورها به دنبال گزینه نظامی رفته اند كه مشكلاتی به وجود آورده است.
وی با تاكید بر اینكه سلاح شیمیایی، بیولوژیك و هسته ای در دكترین استراتژیك ایران وجود ندارد و ایران استفاده از آن را محكوم می كند، ادامه داد: در مبحث سوریه غربی ها بهانه سلاح شیمیایی را علم می كردند كه صحیح نیست چون كه در این صورت باید فرصت می دادند هیئت سازمان ملل این مورد را بررسی كند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه ایران قربانی سلاح های شیمیایی در جنگ صدام ضد ایران است، خاطرنشان كرد: این حادثه در سوریه پشت صحنه ای برای تولید بهانه غربی ها دارد.
در ادامه این دیدار خانم نوین وین تی كیم آن با عرضه گزارشی درباره وضعیت اقتصادی ویتنام، اظهار داشت: ثبات سیاسی و اجتماعی به جذب سرمایه گذاری و بهبود وضعیت زندگی مردم ویتنام كمك كرده است.
رئیس مجلس ویتنام اضافه كرد: ما شرایط ایران شامل مشكلات تحریم اقتصادی و بی ثباتی منطقه ای كه كم و بیش روی ایران تأثیر دارد را درك كرده و آماده همكاری با ایران هستیم.
وی ادامه داد: ویتنام از امضاء برجام استقبال كرده و از این توافق نامه حمایت می كند و امیدوارم مردم ایران بتوانند با این توافقنامه زندگی خویش را توسعه دهند.
رئیس مجلس ویتنام بر توسعه روابط پارلمانی دو كشور تاكید كرد و تصریح كرد: سطح همكاری های ایران بخصوص در زمینه تجاری و اقتصادی باید گسترش یابد تا بتوان سطح مبادلات را افزایش داد و در این راستا باید محدودیت هایی همانند مشكلات بانكی رفع گردد.
وی همینطور خواهان تقویت همكاری با ایران در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات شد و اضافه كرد: گسترش این روابط برای توسعه و جهش اقتصادی دو كشور ضروری می باشد.
رئیس مجلس ویتنام از حمله هوایی آمریكا به سوریه ابراز نگرانی كرد و اضافه كرد: با هر اقدام ضد مردم بی گناه این كشور مخالف هستیم و تمام كشورها باید بر مبنای منشور سازمان ملل عمل كنند.



1397/01/27
16:13:41
5.0 / 5
4591
تگهای خبر: آمریكا , اقتصاد , ایران , پارلمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴

سنج نیوز
sanjnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سنج نیوز محفوظ است

سنج نیوز

خبرگزاری سنج نیوز